A kiegészítő témái – Harc

Harc sebzés nélkül

Az akciólapokat bemutató cikkből már kiderült, hogy vérengzésre nem nagyon számíthatunk a kiegészítőben. Hogyan fog akkor eldőlni a harc? Az egészen biztos, hogy az Erioni éjszakák bontott és draft versenyén sokat kell majd gondolkodni a megfelelő csapatok kialakításán. Sok kalandozónk lesz, vegyesen 1-2-3. szintűek, akik egyesével sok helyre indulhatnak el, viszont több kalandozó együtt nagyobb előnnyel old küldetést.

Bár gyilkos akciólapok nem lesznek, jó pár kalandozó rendelkezik olyan képességgel, ami segíthet eldönteni a harcot, például a korábban bemutatott PénzbehajtóPénzbehajtó. A szukék jól értik a tárgyalásos megegyezés lényegét, és népükre jellemző alapossággal dolgoznak – fizess vagy meghalsz. Ráadásul a kalandozói képességeket Aranyból is fizethetjük, ezért nem kell fukarkodnunk az embereink bérével.

Verőember

Néha persze nem tolonganak megbízásért a jól képzett kardforgatók. Esetleg olyan természetű feladatot kell elintézni, amihez nincs szükség kifinomult módszerekre. Szerencsére a Szegénynegyed füstös, sörszagú tavernáiban mindig akad egy pénzért bármire képes alak, aki elvégzi helyettünk a piszkos munkát. Emberölésre mondjuk még ők sem vetemednek, hisz a városi őrséggel nem szívesen akaszkodnak össze, de erre nincs is szükség. Néhány törött borda, pár kiütött zápfog bárkivel megérteti, kivel nem szabad újat húzni. Akit pedig egyszer helyben hagynak, az egy jó darabig nem dugja elő a képét a vackáról.

gyakori ritkaságú <strong>Verőember</strong>Verőember 3 MP
Szegénynegyedbeli kiöregedett veremharcos
2. szintű halál jellemű HARCOS/Gladiátor
F: 8 A: 5 M: 5 Lefegyverzés, Lopózás, Vallatás
ELVADULT
[1harci képességegyszeri képességelforgató képesség] Célpont kalandozó Sorba
visszatérésekor sérült helyzetbe fordul.

Fontosnak érzem aláhúzni, hogy a Verőember nem küldi haza a célpontot a harcból! Viszont amikor majd a harc vagy a manőver végén visszatér a Sorába, akkor nem pihenőbe, hanem sérültbe fordul. Ez nagyon praktikus tud lenni, ha magas szintű kalandozókat kell kikapcsolnunk egy körre, és különösen hasznos, ha az ellenfél még tovább akarna manőverezni a kalandozóval (legyen az egy BesurranóBesurranó vagy postakocsipostakocsi). Ez egy olyan “besebzés”, ami ellen nem véd a gyógyítás sem.


Szabotőr

Az erioni kalandozók a képességeiken felül rendelkeznek egy nagyon erős tulajdonsággal: mindegyikük valamilyen negyedhez tartozik, és van Álöltözet vagy Lopózás képzettsége – na persze ez már senkinek sem újdonság. Viszont érdemes ilyen szemszögből is belegondolni, mennyire felboríthatja a tervünket, ha hirtelen megjelenik harc közben még egy kalandozó, akire nem számítottunk. Hiszen így az ellenfél nemcsak a manőverünket akadályozza meg, de még a küldetést is eggyel több feltéttel teljesítheti! Akár olyan küldetést is, amiről első azt hittük, hogy egyáltalán nem is tudja megoldani. Ez az árnyakból felbukkanó alak lesz a felelős a legtöbb mérges „Mert persze nyilván mindig ott van!” felmordulásért.

gyakori ritkaságú <strong>Szabotőr</strong>Szabotőr 3 MP
Utazónegyedbeli, a Shamiti Kőház megbízottja
2. szintű halál jellemű HARCOS/Fejvadász pszi
F: 8 A: 5 M: 7 Álöltözet, Lesvetés, Orvtámadás
állandó képesség Leidézhető harci körök lépésben is,
ekkor irányítója csapatába kerül
tetszőleges pozícióban.

A Szabotőrről érdemes megjegyezni, hogy nem gyors hatásként idézhető. Csak akkor hozhatjuk le, ha nálunk van a cselekvés lehetősége, és még folynak a harci körök. Ilyenkor pedig mindig a harcba kerül, nem tudjuk azt választani, hogy Sorban maradjon. Azt se felejtsük el, hogyha nem marad kalandozó a csapatunkban, a harc attól még nem ér azonnal véget! Üresen maradt csapatba is idézhetünk Szabotőrt.


Szoknyapecér

Az Örömnegyed törékeny virágszálai éjjel-nappal azt lesik, hogy a szórakozni vágyók minden vágya teljesüljön. Néha persze előfordul, hogy a duhaj vigadozásba feledkező vendég elveri az utolsó garasát is. Netán néhány részeg riegoyi tengerész felejti el, hogy az örömlányok odaadó figyelmét az erszényük tartalmával illik viszonozni. Nem kell persze félteni a kurtizánokat sem! A bordélyházak madamjai azért tartják a kidobóembereket, hogy az efféle nézeteltéréseket gyorsan és szakszerűen kezeljék. De ha egy utcalányt ér sérelem, néha még a Bűn Városában is felbukkan egy lánglelkű kalandor, aki a védelmére siet.

gyakori ritkaságú <strong>Szoknyapecér</strong>Szoknyapecér 4 MP
Örömnegyedbeli kéjhölgyek önjelölt védelmezője
3. szintű élet jellemű SZERENCSEVADÁSZ/Bárd pszi
F: 7 A: 7 M: 6 Álöltözet, Ékesszólás, Etikett
[egyszeri képesség] Harci körök lépésben aktiválható,
ha irányítója csapatában van női kalandozó.
A csapata tagja lesz tetszőleges pozícióban.

A Szoknyapecér nem csak nagyon kedvező MP/szint aránnyal rendelkezik, de a harcba ugrással állandó fenyegetést jelent. Figyeljük azért oda, hogy az egyszeri jel miatt csak éberen tudja használni! A képesség hasznos, ha nem számoltuk valamilyen harci trükkel, hisz baj esetén utólag is segítségül hívhatjuk. De igazán akkor hatékony, ha az ellenfélnek kell töprengenie, hogy beálljon-e a manőverbe induló női kalandozónkkal szemben. És ha igen, akkor hány fővel? Extrém esetben akár negyedik tagja is lehet a csapatnak.

Hadrend

Egy mellékes, de nagyon is fontos dologról még nem esett szó. Mivel a bontotton arra számítunk, hogy nagyon sok apró harc lesz, szerettük volna, ha ezek minél gördülékenyebben zajlanának. Ezért az Erioni éjszakák kiegészítőben a lapokat úgy alakítottuk ki, hogy semmilyen szempontból ne számítson a hadrend! Mivel nincsenek közelharci támadások, így nem kell frontembert állítani, hogy megvédd a kalandozóidat. Nincs olyan varázslat, ami frontemberi büntetővel jár, a harci képességekkel is bárkit lehet célozni, és a csapatba kerülés is tetszőleges pozícióba történik.

Ennyit szerettem volna bevezetésként megmutatni a harcból, holnap az akadálylapokkal folytatom!