Törpe-gnóm összeborulás

Két mellőzött alak ugrál a fogadó ajtaja előtt. Vajon melyikük tud akkorát ugrani, hogy lerántsa a kilincset? Lehet, hogy csak megvárják, míg érkezik valaki.

Az SGy-Kötelékek éra volt kb. az utolsó alkalom, hogy a törpék a meta meghatározó témáinak egyike voltak. Tény, hogy a tárna-kal kombó, a tooma pörölye-dóg páros jó alap volt, híztak a törpék, nehéz volt leütni őket, sokan voltak, és sotromra, küldire is voltak opcióik.

 

Aztán a kristályszférák elmozdultak, és eljött az orkok ideje. Több kiegészítő is hozott orkokat, méghozzá rendre tükröződött rajtuk a nyers erő, a besthyális vadság és a faék egyszerűség. Ezeket más terminológiával úgy foglalhatom össze, hogy az orkok lemosták a kőfiakat, Tarin kapui vesztegzár alá kerültek.

Csak az ŐÉ hozott legközelebb törpét, illetve az ultra ív a sunu mestert. A törpe momentum oximoron nem tudott megkapaszkodni a meta peremén, mert a két kalandozó nem illett annyira össze, amennyire kellett volna. Erion az általuk üzemeltetett postakocsi-szolgálat kapcsán megemlékezett róluk, és kaptak két ultrát, egy vérpeli törpe kovácsmester-kereskedőt, illetve megszületett Torof Nelhac. Egy neves, három nem neves. Klasszik bázisnak tűnik.

Azonban, a 4 lapot igen nehéz egy olyan szálra felfűzni, ahol szinergiák erősítik az egyébként nem teljesen reménytelen lapokat, szerintem nincs is ilyen.

A két verekedő inkább a momentum kiegészítőembere, mint a törpe bázisé. Ezen a vonalon a sunu-mester hozott is néhány kicsúszott eredményt, az előkészitő rúgás – khag haragja kombó amikor elsül, szinte mindenki összegörnyed.

A másik verekedő viszont az egy ütés-temetés mechanika képviselője, neki nem a 6-ot sebző lap a zsánere, hanem a 0/1-es ütés amibe lehetőleg bele se fordul,  leginkább egy ófa-talizmánnak örül. Apró rés a gépezetben, de az akciólapok összeválogatását nem könnyíti meg (ahogy a harcos-fejvadász kasztpár sem).

Ragna-Karr-Munk persze az ófa talizmánnnal remek üzletet csinál, lerakjuk ingyen, termelünk 2 aranyat. Mindezt 9 mp befektetése után. Nem rossz ez, de nem fogja a metát tökönszúrni. Ez persze nem baj, 100 játékosból 85 tök boldog egy ilyen kombótól.

 

Nem tökölök tovább, jönnek a gnómok… Gnómok? Gnómok. Van egy kiváló kaller, az ompori ércmester. A mágikus fémek specialistája. A lunír felszerelésekből tudja a lappangó manafókuszt felszabadítani, pl. a pók mestergyilkos kóborlók pengéjével elmegy viharvidékre, hazajön éberen (tfh a kardot kisütötte). A kardot arannyá alakítjuk, vagy másik karddá fókuszáljuk. Közben a kikötőmester néz a felső 3 lapban egy felszerelést, és lehozza 2-vel olcsóbban ( egyel a saját képessége, egyel a mágikus fémek miatt). 2-vel olcsóbban minden felszerelés prémium, a hősi ragon is. Még DP-t is ad. (Majd beáldozzuk 3 aranyért, amiből jön egy másik kikötőmester, vagy ércmester, vagy holdárnyék rúnamester.

A gnómokat tovább pörgetve elő fog kerülni a szakértő (és a törpe-gnóm szerelemgyerek voluptas). Egyrészt kétszer használhatóvá teszi a harci-egyszeri képességeket, másrészt instant gyógyulást ad.

Amiről nem szabad elfeledkezni, hogy a gnómok varázslók. A varázslók igen komoly harci potenciált tudnak felvonultatni, nem sorolom el, csak kiemelem a szólítást.

Akármit szólíthatunk, ami már a múltban van. Nem olyan könnyű a dolgunk, mint az északi kapunál, de a legfontosabb kalandozót ki tudjuk pörgetni haditanáccsal, vagy szikrafűvel. A szikrafű mágikus fémek mellett sztem remek lap. Ingyen ad egy fix páncélt, amivel a beálló kéztől is megkíméljük magunkat, majd arannyá is tudjuk alakítani.

A törpe-gnóm lobbi csúcskalandozója Torof Nelhac. Olcsóbbá teszi a küldetéseket / a toronyszinteket – körönként 2x. Pl. Nethiire bástyát 1 mp-ből épít, ami egy ostromkörnyezetben a túlélés záloga lehet. 2 mp-ből gyors hatásként építek 2 tornyot. Ostromolhatsz. Nelhac ki is keresi, nem probléma a behúzás. A szólítással ez olyankor is működik, amikor amúgy nem mi jönnénk / nem is jönnénk.

 

Hogyan is néz ki tehát a paklink?

Van benne minden: ércmester, szakértő, kikötőmester, voluptas, Torof. Van benne mágikus fémek, lunírok, ragon, szellemősök fétise, birodalomterület, lunírművesség hét titka.

Fentebb említettem a holdárnyék rúnamestert. Nem hagyhatom ki az őrzőszellem varázsjel, uscayhafa tilalom varázsjel, örvény rúna, béklyó varázsjel lapok felsorolását, valamint a veszélyes vidéket. Ezek a megelevenedő lapok a plusz sebzéssel és a visszakeveréssel, valamint a kasztmegkötések áthidalásával teremtenek kohéziót.

 

Kb. ennyi az övön aluli konspiráció, sok felszerelés, kereskedelem, arany és lunír. De mindezt az asztallap alatt, egészen picivel a versenyszféra küszöbétől lemaradva.

 

MDani