Kétes viszonyok

A Jannara-Kacagó páros jövőre az Északi kapu bezárulása miatt kialakuló űrben fog megerősödni, afféle utószezonbeli másodvirágzást jóslok. De az biztos, hogy 40 lapra Ellana-szentéllyel talán a legbiztosabb kezdést ígérő pakli lesz hamarosan. Itt térnék ki 2 lapra, amik a kegészítő beindulásával egészen biztosan felkapottá fognak válni. Ők az Árnyak köre és az Erioni uzsorás. Előbbi a gyors hatásként lerakható kalandozókkal fog hódítani, amikor nem mi jönnénk, de mégis le tudunk csapni egy (jobb esetben 2-3) (nagyobb) kalandozót a pástra. Utóbbi a kalandozói képességek olcsósítását végzi, a csontmesteres pakli háttérbe kerülésével kicsit elfelejtődött. Visszatérve a Mallior-szektára. Ez a kalandozó páros csaknem garantáltan tudja első körben a kaszinó képességével ütemezni az erőviszonyok átrendeződését. Emiatt a pakliba kell tenni pár magas mp-értékű dudva lapot (Critai elvontatása, Flammus, HJV), amiket Són-Tír adományával / Uzsorással utólag kézből eldobálhatunk, vagy ha az Erőviszonyok úgy alakulnak, erőből letehetjük őket. Mázlis Kaszinózással ugyanis ők 5 mp és 2 arany megfizetése után 8+9 aranyat termelnek az akasztáskor. Ebből a költségből (aranyáron) kifér a Hercegi pecsét, amivel egy befolyást első körben felállíthatunk, illetve Jannara képessége is. Ha játszunk térképszobát, a másik 3 éber kalandozó vélhetően teljesíti a másik befolyást. Kacagó tud sárkányálmodni, és tud százlépéses lövést sorba küldeni. A vérontó gyerekek egy későbbi erőviszony-átrendezéskor ismét brutális ollót tudnak nyitni. Érdekes lehet a paklit arguren hanyatlásával spékelni, ahol Jannrából és Kacagóból is letehetünk többet. Ebbe a pakliba érzem legjobbnak a postakocsi kifosztását. Ide is játszanék Ramiecort és Nudumalt.

Ezt a korábban már teaserként bedobott paklimagot bontanám ki egy spéci bontóval a mai cikkben komplett paklivá:

Vérontó anya gyermeke

Nézzük, miket tartogat ez a változat?

Előnyök

  1. Fel fogjuk húzni a kombókat.
  2. Sok kalandozóval játszhatunk, hordataktika jó lesz, nehéz lesz minket letempózni.
  3. Sok a pakliban az új kártya, újdonság lesz saját magunk és az ellenfél számára is a játékunk.

Hátrányok

  1. Kicsit túl van kombózva, a cselekedetek sorrendje lényeges, ha valamit elfelejtünk, lehet azonnal defekt miatta.
  2. Nagyon szigorú metában probléma lehet, hogy kell hozzá 12-15 vérontó gyermek, ami nincs is a pakliban (nem ismerek olyan játékost, aki ezen lapok jelzőzését nem fogadná el akármilyen versenyen, de a szabály ezt valójában nem engedi).
  3. Az akasztást mp-hátrányból ez a deck nem játszhatja ki, nincs gyors hatásunk. Arra megyünk, hogy a HJV kitermeli az mp-fölényt – lerakom + féregjárat 8 mp-t termel az adott körben.
  4. Kellene még egy boszorkány a pakliba. Erre optimális lenne a Romlásszekta küldetés, vagy a Boszorkányiskola. Aki úgy érzi, tegye be. Az építmény optimális volta magáért beszél, de ha ezt a vonalat nézem, akkor könnyen a szettes token-ostrom egyik verziójánál lyukadunk ki. Ezek a cikkek másra valók.
  5. Kimaradt a százlépéses lövés, és a sárkányálom, illetve a Ramiecorok.
  6. Pár dolog kimaradt, mégis 60 lapos lett. Ez azt jelzi, nem túl feszes. De azért működik, néhány pakli ellen próbáltam, igaz nem a legerősebbek ellen.

Hardcore

Igen, ez az.

  1. Az Ellana-szentély helyett játszhatunk Térképszobával. Ez esetben néhány kombós dolog helyett betehetünk countereket: homály, manacsapda, köpeny. A 2. pontban levő kombó-modul helyére tenném be őket, ha nem a maxi élmény, hanem a sima party lenne a célom.
  2. Useb-Het, Erioni uzsorás, Bukott bálvány bűvölete (BBB), Jövő katonája (robot), Vaynak tengeri rabló, Godorai hercegi pecsét: ez a modul egyfajta deckbontó (vö. konzervbontó, sörbontó, stb.). Egyrészt a mienk konzisztenciáját bontja, másrészt az ellenfél pakliját (kiteszi a cserepakliba). Pl. egy jó pillanatban Amt-nar elveszít 4 kőkört, és 2 szellemtestvért. Gond  lehet? Ugye igen.
  3. Az Uzsorás Jannara gyermekeit olcsóbbá teszi. Egyébként is megélhetési gyerekek, de ha ingyen kapjuk őket, annál nincs jobb (Jannara a pelenkaköltségei miatt állt popdívának). A robotnak is jó patron a BBB, végtelen lőszer.
  4. A Vaynak az Uzsorással alkot egy érdekes ciklust. Eldobjuk kézből a lapot, amivel olcsóbbá tettünk valamit. Utána átrakjuk a mélységbe, további olcsósításért. A ciklus furcsa hurka, hogyha Jannara gyerekeit Erőviszonyokkal kézbevesszük (ekkor aranyat kapunk egy olyan kalandozóért, amiért lapeldobással fizettünk), és ekkor az Uzsorással eldobjuk őket az új gyerekek költségének. Utána a Vaynak leteszi az Useb-hetet – a gyerekek mennek a mélységbe. Ingyen kaptuk, de közben kalandozóként, lapdobásként és a múltban is kizsigereltük őket. Miért, te milyennek képzeltél egy Mallior-szektát? Én kb. ilyennek. Nem sikerült a deckbe jól beépítenem Noodel bin Karoufot, de ővele előfordulhatna, hogy a semmiből jött gyerekek a jövő pakliba is bekeverednek. Useb-Hetnél mindenképpen előny, ha van a pakliban néhány pluszkaller. Homokórával egyszerűbb, azzal csak annyi a bibi, hogy a tengeri óriás nem tudja olcsóbbá tenni. Mindegy, kettőt be lehetett szuszakolni.
  5. Minal kaszinó: hamiskártyás kombó, de ha kezdéskor bejön, tudunk egy Jannara/Kacagó után akasztani – azaz 5 mp-ből 17 aranyat szakítani. Ebből jön a HJV, aki termel manát, és vélhetően lerakjuk a párocskát újra. A HJV-ben benne van, hogy Jannarát éberbe forgatja “szülés” után. Persze ő a manőverekben elfáradt gyerekeket is felfrissíti, mennek újra a küldetésekre / akadályozni.
  6. A Homokóra miatt mindent eldobhatunk, amit nem akarunk azonnal használni, megy vissza a pakliba.
  7. Hősök kora: sokmindenkinek van magas mp-értéke, hordataktikánk van, nem árt a plusz szint. Ha nincs szétkombózva a pakli, a szeánsz-homály-homokóra csomag elég sok kellemetlenséget okozhat az ellenfélnek. Ez 4 éve így van, de ismétlés a tudás anyja (hogy pl. a vérontó anya mit ismétel szeánsz után – illetve előtte – arra a kártyásfantázia jótékony leplét borítanám).
  8. Szaglászás a tavernában: lényeges, hogy megkeveri a paklit – tehát a visszahomokórázott lapok elmozdulnak alulról.
  9. Godorai hercegi pecsét: szerintem max 1 alkalommal kell használnunk – de lehetőleg a játék korai szakaszában. egyszerűen nincs rá mód, hogy rendesen kifizessük, de itt aranyért és már múltba dobott lapokért is letehetjük, utána eldobható.
  10. Useb het: az akasztás és a féregjárat miatt egy körben többször is kisüthető.
  11. Az átrendeződő Erőviszonyok miatt a kezünkben felhalmozódó Jannarákat és Kacagókat dobjuk el, a homokóra visszakeveri őket, és amikor felhúzzuk valamelyiket, az kikeresi a másikat, mert Arguren hanyatlása miatt újra letehetjük őket.
  12. Critai tábla elvontatása (illetve égi hajó). Amikor Jannara családja elég nagy lett, elindultak, és a fizikum-feltétellel oldották a Critait. Nehéz ellene beállni, mert 13+ kalandozóval megyünk, ahol sokmindeki tud sebezni, főleg Ijdríggel. Epic élményt okoz, mikor megoldod a teljesíthetetlen küldetést, de a vérontó gyermek + HJVHJV féregjáratra kombó egyszerűen gyorsabb. Akit ez zavar, a 2 lapot akár ki is veheti. Ez esetben vegyünk még ki 2 féregjáratot és rakjunk be 4 Hadak útjáHadak útját.
  13. Védelmi pénz: a vérontó gyerekek gengszterjátéka, “Pénzt vagy tempót!” mondhatnánk.
  14. Kacagó: Arguren és Ijdríg mellett a vérontó gyerekek mészárlása nem olyan sima dolog, a harcban kipotyogó DP-re nem biztos, hogy az ellenfél kalkulál. A Robot és a gyerekek is szeretik a Kék Holdat.

Kb. ezek voltak.

MDani