Erion, a Bűn Városa

Tudom, hogy a Erion a közismertebb helyszínek közé tartozik Yneven, ezért sokaknak talán nem fog újdonságot jelenteni a bemutatása. Mégis biztos vannak olyanok, akik nem rendelkeznek szerepjátékos gyökerekkel, vagy csak nem játszottak még a Kalandozók Városa kiegészítő idején. Ezért nekik – és persze mindenkinek, aki szeret egy kicsit nosztalgiázni a M.A.G.U.S. világán – szeretném bemutatni az új kiegészítő helyszínét.

Városok városa

Ahol semmi sem lehetetlen, semmi sem egyszerű – és megtörténhet bármi. Ha Erionba lépsz, biztos lehetsz benne, hogy életed teljességgel megváltozik. A legkevesebb, ha néhány nap múlva valami istentelen helyre tartó, őrült csapatban találod magad… ráadásul szerencsés vagy, ha idejében megismered megbízód valódi kilétét és igazi szándékait. Ez a tudás esetleg az életedet mentheti meg, de nem lesz könnyű megszerezned, hisz munkaadód éppúgy lehet külhoni nemesúr vagy egyszerű csaló, mint maga a Halál. Erionban a Halálnak ezernyi arca van, és csak arra vár, hogy olyan balekokra bukkanjon, amilyen te vagy.

Erion története

A Kyria bukását követő századokban a káosz hullámverésével egyedül Godora volt képes dacolni. Az alapító kyrek dacosan küzdöttek birodalmuk egységének fenntartásáért, de be kellett látniuk, hatalmuk többé nem elegendő ahhoz, hogy Godora távolabbi, a folytonos háborúk miatt egyre néptelendő területeit megvédelmezzék. A birodalom népei lassan szétszóródtak vagy a fővárosba költöztek.

Napjainkra nem csak a legősibb még álló város, de a világ leghatalmasabb települése is egyben: lakóinak száma több millió, területe is éppily óriási. A várost övező gigantikus fal számtalan üregnek, titkos folyosónak és teremnek szolgál rejtekül. Mivel a fal több mint egy évezreden keresztül épült, s tervezőinek gyakran már az emléke is feledésbe merült, a járatok és különböző méretű helyiségek legtöbbje ismeretlen a város mai urai számára. A titokzatos helyek olykor összeköttetésben állnak az Erion alatt húzódó csatornarendszerrel, és ezt ki is használja mindenki, akinek rejtegetnivalója van: számtalan titkos társaság, szekta, tolvaj- és orgyilkosklán választotta búvóhelyül. Az idők során a bujkáló csoportok egy része természetesen kipusztult, csapdáik és egyéb védelmi rendszereik azonban megmaradtak. Majd’ mindenki halott már legendákat az erioni fal üregeiben található kincsekről, kevesen vannak azonban, akik effélére bukkantak, és elő is kerültek zsákmányukkal.

Godora urai

A városban herceg uralkodik, aki változatlanul a Godorai Birodalom fejének, Kyria helytartójának vallja magát. A nemesség hasonlóképp ősi; ezért nem könnyű erioni nemességhez jutni. Miután Erionon kívül Godorának – s így az uralkodónak – nincs földbirtoka, osztani sem tud belőle hűbéreseinek. A nemesség, jobb híján, jövedelmező kiváltságokat kapott, ezek képezik anyagi jólétének alapját.

A herceg a várost nyolc nagy negyedre, és többezer kisebb kerületre osztotta (némelyik nem nagyobb néhány háztömbnél). E kerületek letelepedési és üzletnyitási jogát adományozta egy-egy nemesi családnak. Minden nemesi család saját hadsereggel rendelkezik, s feladata, hogy kerületében a törvényeket betartassa. Ezek a törvények különlegesnek tűnhetnek egy külhoni számára, a maguk könyörtelen módján azonban igen logikusak.

Miután Erion a kalandozók fogadására és ellátására rendezkedett be, a törvények döntő többsége nem vonatkozik rájuk, ezzel is hangsúlyozva lehetőségeiket. A város nem állandó lakói és látogatói egymás közt bármit tehetnek, az őrség nem lép közbe. Csak olyankor cselekszenek, ha erioni polgárok, netán a város kárára történik bűncselekmény. A bűncselekmény megítélése persze kényes dolog. A kerületek nemesurainak húsbavágó anyagi érdeke, hogy alattvalóik békében éljenek, üzleteik zavartalanul virágozzanak – ám ezt nem mindegyik őrség tudja szavatolni.

A köznapi emberekre más törvények vonatkoznak. A város urai szigorúan büntetik a csalást, a gyilkosságot és a lopást. Más kérdés, hogy a tolvaj klánokkal nemigen tudnak mit kezdeni, így egyes kerületek urai megegyeznek egy-egy klán vezetőjével, vakságot fizetnek a klánnak, és ha azoknak mégis törvény előtt kell felelniük tetteikért, befolyásukat is latba vetik az érdekükben. Cserébe a klánok nem működnek az adott kerületben, sőt, a szabadúszó tolvajok ellen is fellépnek.

A város sötét arca

Ha úgy gondolod, már ismered Eriont, biztosan elvesztél. Nem készülhetsz fel egy öntörvényű világ minden eseményére – hisz a látszólag állandó törvények napról napra, percről percre változnak. Előfordulhat, hogy az Inkvizítorok Szövetségének ügynökei keresnek életre-halálra, holott hithű pyarronita vagy, s még az is kiderülhet, hogy nem tévedés az egész. Ne csodálkozz hát, ha ezek után a Kard Testvériségének lovagjai mentenek meg, és ráadásul szépen kérnek, segíts nekik egy Orwella-szentély lerombolásában!

Értetlenül állsz a közönyösség előtt, és bámulod a virtust. Amikor elindultál otthonról, nem így képzelted Eriont. Arra vártál, hogy hírességekkel találkozhass, hogy csatlakozhass nagyszerű és jövedelmező küldetésekhez. Nem voltál felkészülve a kicsinyességre és a rosszindultra. Úgy gondoltad, a városok városában számtalan titokra fényt derítesz – azután rájöttél, hogy a rejtélyek megoldása senkit sem érdekel.

„Ha információt akarsz, fizesd meg!” – közölték flegmán, és te fizettél. Jó, ha nem az életeddel. Pedig tudhattad volna, hogy a vásárolt tudás mit sem ér, elvégre ahhoz mindenki hozzáférhet. Csak az számít, amit egyedül te tudsz… hát figyelj, halgatózz, értelmezd a jeledet, és töprengj! Ha ügyes vagy, hamarosan téged keresnek majd, s te adhatod unottan a tanácsot: „Ha információt akarsz, fizess érte!”

Utána valamelyik bölcshöz irányítod a kérdezőt, talán éppen ahhoz, akinek annakidején te fizetted ki minden megtakarított vagyonodat, hogy megtudd azt, amiről a csapszékekben suttognak. Ha jól csinálod… de biztosan elszúrod, és akkor szánakozva mutogatnak majd rád, ahogyan lerongyolódottan iszod sörödet valamelyik kricsmiben: „Hibbant a szerencsétlen, pedig valaha szép jövőt jósoltak neki…” A kérdező rádpillant, megcsóválja fejét, pedig a kábítószerről, ami tönkretett, ő sem tud semmit. Olyan méreg ez, ami része a város levegőjének: ha túl sokat szívsz magadba, elpusztít, ha nem élsz vele, úgy értéktelen vagy. Vannak, akik egészséges kíváncsiságnak nevezik. Pedig a kíváncsiság sosem egészséges – tartsd ezt is észben, kalandozó!

Regényvilág

Ha szeretnél többet megtudni, hogyan fest Erion a MAGUS irodalomban, itt van néhány regény és novella (a teljesség igénye nélkül) ami a Városok Városáról szól: Wayne Chapman: Jutalomjáték című novellája több kötetben is fellelhető, például a Csepp és tenger című regényben. Torozon tavernája körül forog két novellapályázatból született kötet is, A világ közepe és A sötétség szíve. Eric van Dien regénye, a Godorai őrjárat egészen újszerűen, a városőrség szemszögéből mutatja be Eriont. Ha pedig emlékszel még OlwenreOlwenre és az Ékes Tegzek bandájára, róluk az Odalent és a Holtszezon című Wayne Chapman novellákban olvashatsz. Mindkettő megtalálható a Megkövült napvilág antológiában.

 

1. Erioni Hercegi Palota
2. Godorai Elveszett Függőkert
3. Főnixek Parkja
4. Hercegi Könyvtár
5. Dreina Rendház
6. Inkvizítorok Szövetsége
7. Krad Lovagrend Székháza
8. Dartonita Rendház
9. Rivini Aréna
10. Hercegi Bankház
11. Kard Testvériség Rendháza
12. Fogadó a Három Sárkányfihoz
13. Welle Tavernája
14. Shamiti Kőház (Kobratanya)
15. Fogadó Godorához
16. Torozon Tavernája
17. Rattikani Fogadója
18. Ereni Hercegi Lovagrend Rendháza
19. Ellana Főtemplom
20. Shidtiri Menedék
21. Tharr Szentély
22. Minal Kaszinó
23. Al Saraze Szeráj
24. Imeko Torony
25. Vittadora Postakocsi Szolgálat
26. Rabszolgapiac
27. Tharr Szentély
28. Tharr Szentély
29. Toroni Követség
30. Kapuk Tere