A tudás hatalom

Bezzeg az én időmben, akkor még máshogy mentek a dolgok!” Ki ne hallotta volna már ezt a mondást szülei, nagyszülei szájából. Az Idők Tengerének hullámait járva is találunk olyan helyeket, amelyeknek meg vannak a maguk szabályai, mondhatnánk “saját széljárásuk van”. Ezeket nevezzük korszakoknak. A korszakok lehetnek rövidebbek, hosszabbak, de abban mind hasonlítanak, hogy alapvetően meghatározzák a világ eseményeinek folyását, míg tartanak.

“Arkanis csendben haladt a folyosón. Súlyos gondolatok gyötörték napok óta. Mint Doran nagytanácsának legfőbb titoknoka, ő volt a felelős az új főtanácsos megválasztásának lebonyolításáért. De a tanácstagok belső intrikái,a folyamatos koncentráció, a nagy felelősség kimerítették. Elég lett volna egy rosszkor elejtett megjegyzés ami elindít egy láncreakciót, és máris megborul a kényes hatalmi egyensúly, ami valamelyik politikai frakció előre törését jelentené Doran falain belül. Ha viszont azok kapnak több stratégiai pozíciót, akik tevékenyen részt vennének az új zászlóháborúban, akkor Doran elveszítené a mérleg nyelve szerepét, és Északon elszabadulna a pokol. Ahogy elhaladt egy ablak mellett, kitekintett a városra. Hajnalodott, a nap első bátortalan sugarai halványan nyaldosták a város tornyainak falait. Arkanis ekkor látta csak igazán, hogy személye milyen kicsi porszem a nagy politikai játszmában. De azt is látta, hogy most az ő döntésein is múlik, milyen korszak köszönt Ynevre az elkövetkező évtizedekben…”

Az Idők Tengere kiegészítőben nagy hangsúlyt fognak kapni a korszakok és a korfordulók. Tulajdonképpen a kiegészítőben megjelenő eseménylapok mindegyike ebbe a két altípusba fog tartozni. A korforduló altípussal a másik cikk foglalkozik, így most nézzük a társát, a korszakot. Nevezetesen a Felvilágosodást:

2 MP FelvilágosodásID:Végleges

Idők tengereGrafikus: SzendreiSorszám:3465 Egyedi

Korszak

[állandó képesség] Az aktív játékos szabály az MP helyett a Kézben lévő lapokat számolja. (Aktív játékos az, akinek több lap van a Kezében. Egyenlőségnél az, aki régebben cselekedett.)

A felvilágosodást, mint korszakot én úgy képzelném el, hogy segít nekünk eligazodni a kontinens bonyolult politikai viszonyai között, megadva számunkra a tudást, és a képességet a más mágusok által nem látott lehetőségek kihasználására. Ezt a kártya egy nagyon erős hatással biztosítja, nevezetesen felülbírálja a cselekvési sorrendet meghatározó szabályt. Ahogy Montecuccoli, a híres hadvezér mondta egykor: “A háborúhoz három dolog kell. Pénz, pénz és pénz.” Eddig ezt a Manőver-pont jelképezte a kártyában. Ezzel a lappal viszont bővül a lista, és a Kézméret fontossága jelentősen megnő. A hatalom azonban kétélű fegyver, ha nem jól gazdálkodunk vele, könnyen ellenünk fordulhat.

Nézzük magát a lapot, és a tényeket. Két MP-ért kapunk egy olyan támogató hatást, amely ellentétben a korábbi korszak altípusú eseménylapokkal minden játékosra vonatkozik, s pont ezért előnyt és hátrányt is jelenthet a különböző szituációkban. Tehát ahogyan korábban is írtam, a Felvilágosodás megadja nekünk a lehetőséget, hogy egyszerre akár több lépést is lépjünk a győzelemhez vezető úton, de ezt a lehetőséget okosan kell kihasználni, mert ellenfelünk paklija is tartogathat számunkra meglepetéseket, amelyeket akár fel is erősíthetünk ezzel a lappal. Így kedves játékos, rád vár a feladat, hogy jó stratégaként vezesd seregeidet, mert egy jó stratégának bizony nem csak a hadsereggel kell foglalkoznia, hanem az erőforrások elosztásával, az információk megszerzésével és feldolgozásával is. Ne herdáld tehát el az információkat (kézméret), mert minél többet birtokolsz, annál több hadászati manővert tudsz végrehajtani, rajta hát!

4 Ezüstkardú Fraien

4 Quirrtha Khinn apród

4 Sienna keze

2 Oylinn

4 Manifesztáció éve

4 Bőség Kora

4 Caput Draconis

4 Klánpróba kiállása

4 Naftacsapda

4 Enyészet

4 Éltető szó

4 Rukh-madár

4 Kiválasztott akarata

4 Felvilágosodás

4 Nardael

4 Shindar védelmezése

2 Tyssa L’imenel megtartója

4 Tiltott tekercs

4 Csuklyás idegen

4 Fakó krysallus

2 Fahthaim

4 Sors keze

4 Szövetségrendszer kiépítése

4 Magus szerzetes

2 Erioni fal

Északi kapu

Critai tábla

Trónterem

Rannien