Tippek Baráti Játékra

Amikor először láttam a szettes paklik laplistáját, nem értettem, hogyan nyer mindig? Csak ki kell filézni őket és kész. Aha persze.Élesben egészen másként nézett ki a dolog: jött a Wirg és széttépte az orkjaimat, vagy egy cuki nővér, aki leteperte Harrgot és a meccs végéig (értsd:az első körben) együtt hetyegtek a söntéspult mögött. Ennyit a harcról. Azóta agyalok, hogy lehetne ezt kezelni, anti-wirg szérumnak eddig a Tyrrano pingpong a legesélyesebb, Ellana papnője viszont keményebb dió, rá a fórumtalálkozóig nem igen tudok hatásos megoldást sajnos.

Persze lehetnek más módok is a szett ledarálására. Sok kaller van, akinek remek képességei vannak, lásd a nemrég említett Éji Báró, aki egy személyben fogja a hordákat és a szőrös démont is. Ez persze önmagában sovány, egyrészt az ellenfél esetleg nem szettel jön, másrészt nyerni is kell valahogy.

Az egész apropója az volt, hogy valamelyik laphoz kerestem hozzá passzoló küldetést és ehhez kinyomtam a gorviki kieg laplistáját. Alaposabb olvasgatás közben valódi gyöngyszemekre lehet itt bukkanni: az árnyékháborús neves kalandozók között számosat találhatunk,akikkel jó eredményre és jó játékra van kilátás.

Kezdjük a nagyoknál. Terda és Amanovik gyorsan végig tud rombolni az ellenfélen, bírják az ütéseket is, Anguir meg lazán felzabáltatja a kalandozókat és a Jövőt bestiáival. Néhány harcorientált 5ös szintűt tegyük félre most.

A lista legalján, a gy-á kategóriában bújik meg amit kerestem, két 5/3as személyében. A kapcsolódó regényben Akasztó Albera és Dharran Liedor egymás ellenfelei voltak, ha ezen túltesszük magunkat, máris megvan a koncepció: mindketten fogják a csöppségeket, melléjük maximális Nomád portyázó. Ezek után egy kiskalandozós horda már 2 manáért fog ostromolgatni, mint a régi szép időkben. Vagyis kettesével kell elindulniuk, ezért kitesszük a Tarantolós küldit és a sok jelenbe kerülős csikónak megköszönjük a részvételt. Azért erre nem túl könnyű paklit építeni, a két kalandozóban nagyjából annyi a közös, hogy neves gorvikiak, szóval vagy mellérakunk egy átkos szettetostromot, vagy nézünk valami mást. Ha már úgyis ki kell tenni a küldiket, ez jó vonal lehet. Egy zauder palásttal máris oldják az Ősatya koponyáját, ami ismét csak fog majdnem minden top paklit, tolvajszem+csuklyás kiszedi a kulcsküldetéseket, goblin fosztogótókkal pedig villámsebesen meglesz a törzsszövetségünk is, jöhetnek a Határerődök. Nagy kalandozókat szemmel rejtjük +körbeugráljuk és biztos ami tuti alapon sarlatánok is mehetnek bele.

A végére hagytam a legszimpatikusabb rosszfiút, akinem más, mint Ranagol trancsírozó szentje, Kínokozó Lorenico. Vele sok mindent lehet, a hagyományos vonalon haladva vérgyüszi/vérgólem mellett belevagdosni az ellenségbe, engem mégis a második képessége fogott meg: ha valakit hazaránt a harcból a csúnya szárnyas démon, azzal a Kosfejes Úr színe elé szólítja a gyávát. Finom.

Ha az ellenfelet harcba kényszerítjük és a csapatszintet megpumpáljuk már jók vagyunk. A gyakásra adja magát bármelyik szimpatikus gladiátor, aki mellé hajlandó belovagolni az emberünk, de a friss khatif kiabáló ellen már egy válogatós gorviki szentnek sem lehet semmi kifogása. Ha minden simán megy, akkor egy manőverrel 2 ellenfelet is ledarálhatunk (egyet a harcban, egyet a Sorban). A csapatszintet pedig mi mással is növelnénk, mint átkozott felszerelésekkel. Két jogar dispada mellett 10es csapatszintet ad: a harc végén egy lefejezéssel egyenértékű kínzással váltjuk meg Lorenzót a bűneitől.

A kérdés persze, hogy mit kezdjünk a hatalmas csapatszinttel? Ha elhozunk egy Anvariai sárkányt kincsként, akkor minimum olyasmi lesz az eredmény, mint az arénás megoldásnál, csak nem kell hozzá másik kaller. Kicsit tovább pumpálva megnyerhetünk egy fajháborút is (ebbe azért többnyire beleáll az ellenfél), ami végképp Ranagolnak tetsző cselekedet lenne.

Még egy lehetőség, ha Lovagrend megalapítása vonalon indulunk el, itt természetesen kizárólag ranagoliták jöhetnek szóba. Ez lényegében a Feketerendet jelenti, aka negatív DP, ami azért lehet jó, mivel a Tyssa-küldinél is magas csapatszinttel lehet taposni. Caput függőknek is felcsillan a szeme, ahogy krysallus + kárhozott nép kombók sejlenek fel, szerepjátékra érzékenyek pedig gyorsan betolnak egy felest, amikor Ranagol szentje godoni jelképeket lóbálva robog egy dzsad tevén, hogy egy elf kalahora jóindulatába férkőzzön. (Azok a godoni jelvények alaposan meg lettek becstelenítve a hódító aquir csapatok által, ezért is váltak átkozottá, szóval szerintem ranagolnak tetsző cselekedetnek is minősülhet a viselésük, mint a győzelem hírének világgá kürtölése. – A szerk.)

Ez utóbbival csak egy próbát tettem, eleve kicsit túlvariáltnak éreztem, aztán amikor színre lépett a Könnytelen Öreg a túloldalon, mindjárt felejtős lett a történet. Íme, egy játszósabb hangulat pakli a fajháborús verzióra kristályteremmel, Hram atyával és stílusosan fajháborúk korával.

Északi

Critai

Kristályterem

4 Kínokozó

3 Felföldi kiemelkedett

3 Fekarendi paplovag

3 Dispada

4 Déli

1 Imaszentély

2 Mugaffe

3 Lovagrend megalapítás

4 Fajháború megnyerés

3 Hram

3 Nehéz harci ló

4 Pálinkás

4 Fajháborúk kora

3 Rendületlen roham

2 Lefejezés

1 Pörölycsapás

1 Távolkerülő

3 Lelkesítés

3 Szellemkiáltás

4 Fakó

4 Jogar

3 Kopja

2 Tekercs

a Cserébe Ranagol 5 félisteni fattya + 10 egyéb Hram mellé.

Szerző: anon.