Örömnegyed

Kis előtér, húsvörös kárpit a falakon, a bútorok huzata akár a korall. A falakon delfinforma fogasok – aranynak látszanak, de természetesen sosem láttak nemesfémet. Kis asztalok, kis lámpások és székek. Az előtérből cseresznyefa lépcső vezet az emeletre, ahol apró szobák és fürdők várják a vendégeket. Tegnapról itt maradt illatok halovány nyoma terjengett a levegőben, s a kárpitokba ivódott zene halk akkordjai. A borfoltokat és a szemetet már eltüntették, s hírmondója is elveszett a férficsizmák sáros nyomainak: az örömház cselédei értették a dolgukat.

– Dialmo, kicsi szentem, mi a rossz nyavalya ütött beléd, hogy ilyenkor háborgatsz?

Rekedt, álmos, vidám hang. Kortalan, vékony nő állt a lépcső tetején, haja vörös, szemei gesztenyebarna gyöngyök. Szétnyílt szája sürgető felhívás a csókra, arcán vörös párnakarmolás. A nő lehetett harminc, vagy akár ötven esztendős, akik jól ismerték, azok is csak találgathattak, melyikhez jár közelebb. Rosszallóan csóválta a fejét a behordott piszok láttán.

– Ebadta gorvikiak, igazán körülnézhetnél, hol állsz: a lányok nemrég fejezték be a takarítást, ti pedig meg máris milyen felfordulást rendeztek itt nekem!

– Szerencséd, hogy kedvellek, különben már elláttam volna a bajodat – válaszolt mosolyogva Dialmo.

– Tudom én azt, szentem – indult lefelé a nő. – S még igazad is lenne, ha eddig csak köntösben találkoztunk volna. Na mesélj, miben segíthetek? Ne is próbálkozz azzal, hogy csak a két szép szememért jöttél!

Az Erionban lakó gorvikiak sem hagyhatták figyelmen kívül a tényt, hogy az örömtanyák és mulatók leányai a város legjobban értesült lakói. És ha nem is hivatásuk a titkos szálak összerakosgatása, indítékok és összefüggések felismerése, azért nem ejtették őket a fejükre. Gyakorta kihámoznak a mámoros férfiak szavaiból olyasmit, melyeket azok nem is említenek, s olyan bizonyossággal ismerik fel mondandójukban a rejtett rációt, mintha papirosról olvasnák őket.

Jan van den Boomen: Lágy szélben lazacszín hold alatt

Témaösszegzés

Az elmúlt hetekben sok apró részletet megmutattunk az Erioni éjszakák játékkörnyezetéről. Ideje egymás mellé tenni a kirakós darabjait, és kitölteni a mozaik hiányzó részeit, hogy meglássuk, milyen kép áll össze belőle! Minden negyedet a legjellemzőbb helyszíne, kalandozói és az általuk űzött mesterségen keresztül igyekszünk bemutatni. Az összes kerületben lehet arra jellemző módon Aranyat keresni, és mindenhol számít majd, ha sikerül befolyásra szert tenni.

Örömnegyed

A városrészhez tartozó gyakori küldetéstgyakori küldetést és átlagos építménytátlagos építményt már ismeritek, kalandozók közül pedig a SzoknyapecérSzoknyapecért. Az utóbbi kettő képességéből már több mint sejthető, hogy hölgyekre is lehet számítani, és az sem okozhat különösebb fejtörést, hogy ők mivel keresik majd a kenyerüket…


gyakori ritkaságú <strong>Örömlány</strong>Örömlány 3 MP
Örömnegyedbeli Romlás Virága, Orwellánus nő
VARÁZSHASZNÁLÓ/Boszorkány
2. szintű, Káosz jellem, Pszi
Fizikum: 3 Asztrál: 8 Mentál: 6
Álöltözet, Etikett, Méregkeverés
BEFOLYÁS Örömnegyed:
[elforgató képesség] Irányítója kap 1 Aranyat.


A képessége talán elemzés nélkül is mindent elmesél: ha miénk a befolyás a negyed felett, és egy utcalány lefekszik, kapunk egy AranyAranyat. Ha viszont a lányok nem az utcán dolgoznak, mert bordélyházatbordélyházat is birtoklunk, a haszon még nagyobb. Persze egy nyilvánosházat fenntartani ennél azért nehezebb. Nem elég kiakasztani egy piros lámpát, kiválogatni megfelelő lányokat és elszámolni a bevétellel.

Ha városszerte ismert és közkedvelt intézmény akarunk üzemeltetni, ügyelnünk kell a diszkrécióra, és a vendégeink biztonságára. A hírhedt bajkeverőket persze markos verőemberekkel is távol tarthatjuk, de az igazán előkelő lebujokban még egy hangos szóváltásra sem kerül sor, nemhogy elcsattanó pofonokra vagy kivont pengékre. A bajt jobb megelőzni azzal, ha inkább elvesszük a majrézók kedvét a felfordulástól.

Ehhez pedig nem akármilyen madámra van szükség!


átlagos ritkaságú <strong>Madám</strong>Madám 3 MP
Örömnegyedbeli kupleráj vezetője
VARÁZSHASZNÁLÓ/Boszorkány
2. szintű, Élet jellem, Pszi
Fizikum: 3 Asztrál: 8 Mentál: 7
Álöltözet, Méregkeverés, Okirathamisítás
[állandó képességharci képesség] Az ellenséges csapat kalandozóinak
minden cselekedete +1 MP-be kerül.


Mi a kalandozói harci cselekedet? A legfontosabbak az akciólap leidézése, kalandozói képesség aktiválása (ide tartoznak a hátasok is) és a kalandozónál lévő felszerelés képességének aktiválása. Ezeket az ellenélnél mind drágítja – több madam akár többször is.

Akad azért sok olyan harci történés is, amit viszont nem. Például MEGELEVENEDŐ használata, ami akadálylap aktivizálás, nem pedig kalandozói cselekedet. A legtöbb MENEKÜLÉS-t sem ilyen, ahogy nem hat ki a sorban lévő kalandozókra sem, csak a csapat tagjaira.

Ez egy nagyon hatékony képesség, ha az ellenfél ingyen akarja megúszni a harcot (például Ófa talizmánÓfa talizmán, KortyKorty, stb.), és különösen bünteti a frontemberi varázslatokat, hiszen azokra gyakran kétszeres szorzójú büntetést is kell fizetni. Az ElbájolásElbájolással és néhány meneküléssel karöltve az Örömnegyed kalandozóit nagyon nehéz harcban fenyegetni.

Boszorkányok

Ismerős a szerepjátékos jelent? Mesélő: „A szolgálólány rád mosolyog”. Játékos: „Visszamosolygok. De azért felvonom a pszi pajzsaimat is… Ja, és KM! Semmilyen körülmények között nem hagyom, hogy megcsókoljon!” Valljuk be, nem is teljesen alaptalan a paranoia – fehérnépekkel sosem tudhatja, hányadán áll az ember. Mi van, ha a kalandban minden szembejövő hajadon, utcalány és felszolgáló valójában boszorkány, és titkos összeesküvésen dolgozik egy romlásszekta érdekében? Az évek során a legtöbb mesélő ezen csak jóízűen kacagott – kivéve egyet, aki idegesen rendezgetni kezdte a jegyzeteit. Szóval nem árt az óvatosság! 🙂


egyedi ritkaságú <strong>Romlásszekta terjesztése</strong>Romlásszekta terjesztése 2 MP
– Örömnegyedbeli kalandozó
– 2xÁlöltözet/Lopózás/Színészet
– 3xÁlöltözet/Lopózás/Színészet
DP 2 AKADÁLYOK 4
A megoldó játékos választ, hogy Sorába
milyen kalandozó kerüljön. Annyi különbözőt
választhat, ahány feltételt teljesít a csapata;
1: Wicca. 2: Örömlány. 3: Madám.