Letűnt korok hősei

Egyszerűen imádom… Nehéz visszafogottan mondani bármit is minden idők egyik legdurvább kalandozójáról. Amikor tizen-pár éve megszereztem az első darabot heteken keresztül napi fél órát biztos nézegettem. Majd ahogy szépen gyűltek köré a toroni kalandozók, hatalom és kasztok szerint sorba rakosgattam őket. Sosem volt kérdés, kikerül a piramis csúcsára.

Életem első versenyén sem kellett gondolkodni kivel menjek. A valhalla utáni lapokról nem sok fogalmam volt, szerencsére segítettek a többiek: fúúú, ez Velias. Brutál erős, tavaly nagyversenyt nyert. Aha, jópofa. Ez Jakirte, régi lap. Biztos ismered. Tud bebörtönözni… Többet nem is nyertem vele aznap, de azt láttam, hogy van olyan lap, amin nem fog az idő. A toroni rabságból azóta sem sikerült szabadulnom. Az igaz névnek köszönhetően ráadásul most már kétféle Jakival is játszhatunk, mindenki a vérmérsékletének és pénztárcájának megfelelően. Kezdjük sorban.

A Vén Hatalmas

A mai kirekesztős környezetben érdemes felidézni a módszer szellemi atyját. A régi környezetben elfoglalt szerepét Gringo tavalyi cikke foglalja össze tökéletesen, lássuk a mai viszonyokat. Mindenki szereti kipörgetni a kezét, ha ezután tesszük le a főnököt, már jók vagyunk. Persze manapság azért könnyebben húzunk lapokat: egy zászló simán hazavágja, de ezt ma már lehet (?) kezelni. Ellenben, ha mi tudunk sokat húzni és további módokon ürítjük az ellenfél kezét (viharos szél alap), akkor ritka gyökér tud lenni. Utoljára az IT előtt voltam vele versenyen, akkor még csak Sárkány tekintet volt, most már a Hegyisárkány egyértelműen jobb. Nem érdemes nagyon kapkodni vele, elvégre kontroll kalandozóról beszélünk, egy ostrom körönként bőven belefér. Kicsik ellen manif + fagy, nagyok ellen villámbörtön. Nem mindenható, az új Eligor pl. körberöhögi a képességét, de érzés, miután az ellenfél egyre idegesebben kérdezi “Hány lapot húzhatok?”megfizethetetlen.

Való

Critai

Trón

3 Öreg Jakirte

1 Farkas

3 Daroveeni

3 Hegyisárkány

2 SK

2 Manif

2 Pálinkás

2 Tamari

1 Mugaffe

3 Szakadt zászló

2 Krysallus

1 Tekercs

3 Sorvasztó

3 Elemi fény

2 Viharos szél

2 Porvihar

2 Bebörtönzés

2 Kitérés

2 Fagy

43 lap kb. 20000 Ft

Az Ifjú Hatalmas

Szerintem poén, hogy az igaz névvel visszafelé is lehet utazni az időben, amikor Jaki Papa még Ediomadba szállt alá tárgyalni (?) a Voltakkal, vagy a kyr fennhatóságú területeket messze maga mögött hagyva a Délvidéken nézett szét. Egyetlen zavaró apróság, hogy a lenyűgöző androgün figura egy lényegében (=bontotton kívül) használhatatlan gy-á lapra is rákerült.

Ennek a háttérnek megfelelően itt már (még) nyoma sincs a blokk fílingnek: menni-gyakni-győzni. Alap beharangozójában található egy dekk, de nem fogott meg (azt a vonalat Raquo sokkal jobban csinálja, csütörtökön Caputot nekik…). Talán a legstabilabb és legkomolyabb egy Kilencek kinyilatkoztatását oldani vele, majd jöhet a Teknős és a Boszorkányerőd. Könnyed első körös, egymanőveres győzelem.

Egy harmadik vonalat nézzünk bővebben, amihez jó esetben szintén nem kell sokat mocorogni. A pakli kulcsa egy régi küldetés, bizonyos Athalay felébresztése. Ezt a Kóborlások alatt esetleg a Páva-Teknős duó, illetve hasonló impozáns párosok tudták véghezvinni (habár nem az első körben). Nem sokára bejelentkezett rá Chei egymagában, majd a BIGy segítségével már több nem neves kis szecska is. Az Athalay csarnok magas labda a küldihez, minden szempontból: Jelhordozóval oldva ingyen 6 DP és egy 6os szintű antissos vadállat azért elég jó üzletnek hangzik. Mindössze meg kell oldani.

Az új Jakinál is nézegettem egy darabig, kivel tudna csillantani. Sajnos a képzettségekkel sehogy, lapozzunk: csapatmentál &gt: 24. Határeset, bár az ősök szólításával sima, csak végig kell zongorázni, kinek van 12+os mentálja. Mondjuk egy Csontlovagot berántva élő pajzsként kedvenc Hatalmasunk többnyire túléli a harcot. Ezzel meg is van az utolsó opció: Jelhordozó + neves Pap. Kicsit agyalva valójában ez a legegyszerűbb mind közül: mélységbe tett Themes pártfogás mellett a kerengőzött amund Jakirtéből is pap lesz. Ugyanez a történet eladható egyéb Jelhordozókkal is, még Tier sem kilátástalan.

Egy utolsó simítás van hátra, a harci taktikánk kidolgozása. Itt egy crantai hírességtől kölcsönözhetünk egy aljas ötletet a Lélekörvény-Képességrontás személyében. A tolvajszem fixálja a húzást, csuklyást vagy ütést is dobhatunk neki. Közepesen erős dekk, inkább a mókán van a hangsúly. A saját kuckójában felébreszteni Athalayt Jackóval pedig remek mulatság, főleg mert őrá is kisüthető az ifjú Páva képessége. Mana az lesz…

Athalay csarnok

Való

Kerengő

  • Mványszentély, Themes pártfogás

3 Ifjú Jakirte

1 Öreg Jakirte

2 Déli kapu

1 XIIIak tornya

1 Feketerend fellegvár

3 Athalay felébresztése

1 Nomád portyázók +fékezése

1 Féregjárat

2 Csuklyás idegen

3 Pókháló

3 Lélekörvény

2 SK

3 Képességrontás

3 Tolvajszem

2 Kitérés

2 Porvihar

2 Fájdalom kizárás

2 Kisülés

2 Felkelés

2 Fagy

41 lap kb. 20000 Ft.

anon.