A városőrség tehetetlen – Kardok Éjszakája

A Városok Várásban éjszaka sem áll meg az élet. Drog, szerencsejáték, prostitúció, sápszedés, rablás. Az alvilág keze messzire ér, és a hatalmi harcok gyakran bandaháborúkká mérgesednek. Az egyszeri erioni polgár félti az életét és a javait. Az őrség pedig bár fütyül a kalandozók egymás közti torzsalkodására, a város lakosainak védelmét azonban komolyan veszi. Ha a gárda nem is áll mindig a helyzet magaslatán, amikor az éjszakában elharapódznak a leszámolások, az utcára vezénylik őket, hogy tegyenek rendet. Ilyenkor pedig még a legbefolyásosabb klánvezér is jobban teszi, ha visszaparancsolja az embereit, különben megint eljöhet a Kardok Éjszakája.

egyedi ritkaságú <strong>Kijárási tilalom</strong>Kijárási tilalom 1 MP
megszakító képesség Kalandozó csak úgy választható csapatba,
ha irányítója elkölt 1 MP-t, és eldob 1 lapot Kézből.
Időtartam: Forduló
Matiscsák Tamás 3823

Don’t move! Start panic!

Meggyőződésem, hogy ez a lap a manacsapda elpusztításámanacsapda elpusztításához hasonló korszakos spoiler lesz. Hasonló karriert fog befutni, mint a manifesztáció évea manifesztáció éve. Minden blokkoló, időhúzó deckben maximális számú ilyen lesz. Egyértelműen azért, mert nem puszta blokkot állít, hanem az ellenfél mindkét primer erőforrását tapossa. Az első manőveren kijövünk X-re, hiszen azért 1 lapot és 1 MP-t mi is belefektettünk, a második manőver már komoly hátrányt generál. Természetesen nem kötelező elindulni… Az persze pech, ha máshogy nem tudunk nyerni…

Az MP-fölényből hordázás intézménye ezen a lapon egyszerűen véget ér. Szívesen fizetsz 2 MP-t, hogy 2 kiskalandozód lepattanjon a falról? Ugye nem. A Nomád portyázók megfékezéseNomád portyázók megfékezése volt hasonló vagy a Kincses kamraKincses kamra. Ezeknél a lapoknál az első kisülés durva előny volt, a második-harmadik többnyire a játék elvesztése. Ez is ilyen lesz. Az persze igaz, hogyha az ellenfél leteszi, és esetleg nem indulunk el sehová, akkor “nyertünk” 1 manát. Viszont buktunk egy kört, és a dobatóknál, mint tudjuk, az idő nem nekünk dolgozik.


Kardok Éjszakája

A Kalandozók Városa leszámolásai nem arról szólnak, hogy elcsattan egy-két pofon. Amikor a Racchinik családfőjét tőrbe csalták, DoriaDoria hetekig tartó vendettát rendezett a dzsadok között. De az Imeko-torony pusztulását sem felejti el senki, akit akkoriban Erionban ért a balsors. Mégis mindkettő eltörpül az Örömnegyed Arbet kerületében (gúnynevén a Katlanban) rendezett mészárláshoz képest. Ramiera vagy slan kard csillan az éjben, pengék vágnak véres mosolyt torkokra. Varázslatok szaggatnak szét embereket, vagy nyomorítanak meg örökre. Képzeljük el a klánháború utáni utcát, amit megcsonkított holttestek díszítenek, az utcakövek színét pedig már fel sem lehet ismerni az iszamós vértől.


mitikus ritkaságú <strong>Kardok Éjszakája</strong>Kardok Éjszakája 5 MP
A katlanbeli mészárlás
ELVADULT
[állandó képesség] Ha egy kalandozó sorelhagyó
manőverbe kezd, akkor meghal.
Időtartam: Forduló
Nagy Gergely 3843


Mivaaan? Aki elindul, meghal?!

Igen, kérem. Meghal.

Ennek a lapnak a használatához azonban ész szükségeltetik, ugyanis drágább, mint a NapszálltaNapszállta. Ráadásul csak egyetlen fordulóra adja a brutális védelmet, és bizony minket sem kímél.

De mi van akkor, ha úgy indulunk el, hogy nekünk van egy szakértőszakértőnk, az ellenfélnek pedig verekedős a deckje? Ugye-ugye? Minket a szaki meggyógyít, az ellenfél pedig beakad. Vagy ott van a manőverbe idézés: Hódító király jogaraHódító király jogara, Árnyak köreÁrnyak köre, Ősök szólításaŐsök szólítása, amikre nem hat. AKÚ-n Ngaur DraugrothNgaur Draugroth okoz konstans halhatatlanságot, igaz, csak orkoknak.

Volt néha futó élményem az Ijdríg kacajaIjdríg kacajaTízválasztóTízválasztó kombóval kapcsolatban. Ez is olyan, de ez egylapos kombó. Viszont kulcskört, 2-3 manővert is lehet vele prolongáltatni.

Nyerhettem volna, ha…

Ha nyersz egy kört, kerülhetsz jobb helyzetbe (még tart a játék, nem kis dolog). Ez persze együtt jár az ellenfél igyekezetével – manád nem lesz több, csak kevesebb. Cserébe egy körig nem kell izgulnod, kiépülhetsz, lehetsz spekulatívabb. Gyanítom, hogy ezt is a blokk-deckek fogják inkább díjazni, de nem diszkriminatív jelleggel. A másik, amit kiemelnék, hogy ha gyorsan tudunk dobatni, ez a lap meg tudja spórolni az összes akadálylap-helyet a deckben, a bekészített counterek céltalanná válnak, az eseménylapok pedig mass-effectben válnak kezelhetetlenné.

Voltatok már úgy, hogy minden adott volt a győzelemhez, azonban valahogy meg kellett volna oldani, hogy az ellenfél ne induljon el manőverbe? A leggyakoribb ilyen szituáció küldetéseknél van, amikor megszereztük a 11 DP-t. A küldetések legnagyobb hátulütője, hogy nem lehet velük azonnal nyerni, meg kell várni a kör végét. Az ellenfél elviheti a DP-t adó építményt, leostromolhat vagy sok olyan dolog történhet, ami miatt terveink dugába dőlhetnek. Az Erion éjszakák megjelenése után azonban más lesz a helyzet!

Aquir & MDani