Hogy is van ez? – 3. rész

A nem hivatalos Facebook csoportban felmerült egy kérdés a Rejtőzés köpenyével kapcsolatban, amit úgy gondolom, ezen sorozat keretein belül lenne a legjobb megtárgyalni.

Mielőtt feltenném a kérdést a Rejtőzés köpenyével kapcsolatban, egy-két dolgot szükségesnek érzek tisztázni, ehhez viszont további kérdéseket kell feltenni. Ezek szerintem fontosak a lap működésének megértéséhez, valamint potenciálisan felmerülhetnek versenyeken is.

1.) Először is mikor tudok (eredményesen) az akadálylap aktivizálásánál MENEKÜLÉS-t használni?

A válasz az, hogy az akadálylap aktivizálás után, de még azelőtt, hogy kifejtette volna a hatását, tehát annak érvényesülése előtt (például a bestia támad). Az érthetőség kedvéért: pontosan ugyanakkor, amikor semlegesítenéd az akadálylapot.

2.) Győzedelmes lesz így az aktivizált bestia?

Igen, ha nem marad kalandozó a csapatban (tegyük fel, hogy egy kalandozóból állt a csapat a MENEKÜLÉS előtt), de úgy kell venni, mintha leadta volna a támadásait. Ezt úgy tudom a legkönnyebben elmagyarázni, hogy ha arra hívom fel a figyelmet, hogy a bestia alapvetően “nem látja”, hány kalandozóból áll a csapat. A támadásait leadja akármennyi kalandozóra, jelen esetben 0-ra.

Íme, a szabály: Negyedik fejezet, 6.5.2/J: “GYŐZTES BESTIA: Ha egy, a bestiák aktivizálása lépésben aktivizált csatolt bestia támadása után a csapat kalandozó nélkül marad, akkor a bestia visszacsatolandó.”

3.) Újra lehet akkor így aktivizálni az adott akadálylap aktivizálás fázisban?

Nem, ezt a szabály tiltja: Harmadik fejezet, 4./J: “Ugyanazt az akadálylapot egy akadálylapok aktivizálás fázisban csak egyszer lehet aktivizálni.”

4.) És itt érkeztünk el a kardinális kérdésig: Ha kimenekülök az említett akadálylap elől, akkor mikor tudok visszatérni (Rejtőzés köpenyével)?

Ha az akadálylap érvényesült és leadta a támadásait, akkor a következőre kell figyelni: ezután lehetőséged van visszamenni a csapatba, de csak az adott időfonalban, az akadálylap aktivizálás fázisban. A szabály ugyanis azt mondja, hogy egy sorelhagyó manőver során az adott időfonal végén, ha nincs a csapatban kalandozó, akkor véget ér a manőver. Ez alól a harci körök kivételt képez.

Pontos szöveg: Negyedik fejezet, 1/I.): “A sorelhagyó manőver véget ér az adott időfonal végén, ha nincs benne részt vevő kalandozó, kivétel harci körök esetében, mert akkor a harc csak akkor ér véget, ha egyik játékos sem tud/akar változtatni a harc eredményén.”

Tehát vissza tudsz térni a csapatba az adott időfonalban, azonban ha ez mondjuk egy akadálylap aktivizálás fázis és egy akadálylapot ugyan kikerültél ezzel, attól még lehet, hogy az ellenfél a visszaugrás után egy másik akadálylapot is aktivizál majd.

5.) Na várj, ne kavarj össze, mégis milyen időfonalak vannak egy sorelhagyó manőver során?

Amiről könnyen meg lehet ezeket a fázisokat, időfonalakat jegyezni, az az, hogy ekkor nem tudsz Mp-kötött manővert végrehajtani, hanem csak gyors hatásokkal tudsz élni. Ez persze pongyola megfogalmazás, de érthetőnek érthető. Egész pontosan ezek azok:

  • kezdeményező csapat sorelhagyásának fázisa
  • akadályozó csapat sorelhagyásának fázisa
  • toronyszint felfedés fázis
  • akadálylap aktivizálás fázis
  • küldetés feltétel teljesítés fázis.

Természetesen a harc egy külön kategória, melyre ebben a cikkben nem térek ki. Rejtőzés köpenyénél ezekre fázisokra, időfonalak érdemes figyelni a fenti kérdések kapcsán.

Amit még fontos lenne megemlíteni a témával kapcsolatban: az időfonalnak nincs akkor vége, nem akkor zárul le, ha már nincs benne visszafejtendő elem. Tehát amíg bárki tud vagy akar cselekedni, az megteheti. Az időfonal közös megegyezés alapján zárul le (2 egymást követő passz után).

A fenti fázisok működése nem úgy néz ki, hogy az időfonal lezártával automatikusan következik az azt követő. Illetve alapvetően így működik, de csak ha van a csapatban kalandozó. Ha nincs az időfonal végén, nincs következő fázis.

Akkor összesítsünk:

  • Elmegy egy kalandozóm egyedül ostromolni.
  • Az ostrom során az akadálylap aktivizálás fázis megkezdődik, az időfonal megnyílik. Az ellenfelem aktivizál egy akadálylapot.
  • Leidézek egy Rejtőzés köpenyét, azt csatolom a manőverben részt vevő kalandozómhoz. Hazamenekül.
  • Az akadálylap érvényesül, kisül. (Ha bestia, akkor győzedelmes lesz, de ezt már ebben az időfonalban nem lehet újra aktivizálni. Jelen esetben időfonal=akadálylap aktivizálás fázis).
  • Visszatér a köpenyes kalandozó a manőverbe. (Még mindig az akadálylap aktivizálás fázisban vagyunk.)
  • Folytatódik a fázis, az ellenfél tovább aktivizálhat akadálylapokat a toronyszintről.
  • Ha én és az ellenfelem is végzett ebben a fázisban, akkor az időfonal és a fázis lezárul
  • Ekkor megvizsgáljuk, van-e kalandozó a csapatomban. Ha van, folytatódik az ostrom a következő fázissal. Ha nincs, akkor véget ér a manőver és nincs több fázis.

Ha van még kérdésetek ezzel a lappal kapcsolatban, feltehetitek itt, vagy akár a fórumon is.

Csörnök Tamás