Gregory Pech(-sorozat) III.

Bár ez nem annyira köztudott, de én személy szerint nagyon szeretem az elf fajt. Sokszor a szívem szakadt meg korábban, mert nem volt elég erő benne, hogy jóféle paklikat lehessen gyártani belőlük, ami versenyen is megállja a helyét.

Az utóbbi időben kapott a téma szépen erősítést, és lassan össze is állt a kép. Nagyon örültem, hogy sikerült megalkotnom egy látszólag jól működő hordapaklit. Több ízben is teszteltem klubnapokon vagy kisebb összeüléseken, és meglepően jó működött. Úgy döntöttem, hogy kipróbálom regionális versenyen is, de sajnos nagyon gyengén muzsikált.

Rólam azt kell tudni, hogy nem az a fajta vagyok, aki könnyen feladja, ezért – nem hittem, hogy ennyire gyenge – még egy versenyt bevállaltam a könnyűléptű néppel, de ismét kudarcot vallottam. Ritka az, hogy egy 5 fordulós versenyből 3-nél kevesebbet tudok nyerni a koncepcióimmal, de most sajnos sikerült.

A jó öreg balszerencse, mi más lehetett volna a baj.

Tulajdonképpen minden mérkőzésem a rossz húzáson múlt – tudom ez a vesszőparipám, de esküszöm így volt! Vagy sohasem húztam fel kezdő kézbe a pakli motorját, vagy ha igen, akkor két neves kalandozót is kaptam mellé. Ha nem így volt, akkor a neves kalandozóim keresését tiltották le…

Hogy miért fontos ez? Lássuk miről is szólt a paklim, aminek alapját egy általam rettentő erősnek és jónak tartott kombó lapra építettem. Tudom, volt már rá más verzió is, de merőben más, és ráadásul a kedvenceimmel játszhattam, sőt a pakliban helyet kapott az egyik – félig meddig – saját laptervem is.

Északi kapu
Beavatás csarnoka
Athalay vagy Térképszoba (ízlés szerint)

3 Fraien
2 Horrgi
4 Tisztogató
4 Magitor
4 Megtartója
4 Jányka
4 Szólítás
4 Teremtés
4 Homály
3 Szintlépés
3 Bálvány
4 Hadba hívás
4 Szellem
3 Liget (nem Petya 😀 )
2 Vadon
2 Villám
3 Fajháború
2 Phet
1 Sienna
4 ’köd

Lássuk, mit csinál a pakli!

Első lépésként kipakoljuk, amit jónak látunk, majd Északival kidobáljuk a neves kalandozóinkat a múltba. Azért éreztem szükségét öt nevesnek, hogy ne kelljen lekevernem akkor sem, ha esetleg egyet felhúzok, mert ha mellette van a szólítás a kezemben, akkor azt nem szívesen tenném vissza a pakliba. Ráadásul, mindig 2-2 félét szoktam keresni, így biztosítva, hogy mindenképpen a múltba kerüljön az, akit szerettem volna. Nem akartam túlgondolni a kombók tárházát, ezért döntöttem a két kalandozó mellett: egyikük rengeteg MP-t termel, másikuk pedig megszabadítja küldetéseimet az akadálylapok terhétől. Nem mellesleg kapunk egy rettenetes golyófogót, akit lehet csépelni egész álló nap… 😀

MP-termelés

Fraien szólítása remek móka. A pakli úgy van összeállítva, hogy a Szellők leányán kívül mindenki kijátssza az Ősök szólítását. Na ő az, akivel kezdeni TILOS! 🙂 Beavatás csarnokával – ha húztunk teremtés korát – akkor már az első fordulóban, harc előkészítésében 3 MP-ért tudjuk használni, amiért kapunk 6MP-t! Az nem rossz arány ugye? Ha ehhez még hozzátesszük, hogy a manőver a Hadba hívásra irányult, akkor ugye Fraien miatt 7-tel olcsóbban tudunk hozni egy kalandozót, plusz kaptunk 6MP-t. Ez azért az első körben elég impozáns.

A játék későbbi fordulóiban – már akár a másodikban is – a felálló TÖRZSSZÖVETSÉG miatt, védett pozícióban tudunk harcolni, és ehhez jön még a megtartónk olcsósító képessége plusz a csarnok adta előnyök. Ha kiszámoljuk, akkor látni lehet, hogy a második körtől 0-3 MP-ért csalogatjuk elő a szellemek közül hős vezérünket, aki minden alkalommal termel manát. Ez nagyon gyorsan be tud pörögni és hihetetlen sebességgel tudjuk termelni a kalandozókat. Kicsit nyúlketrec feeling… 🙂 Ha esetleg semlegesítenék a szólításunkat akkor sincs baj, hiszen a kulcslapunk MÚLTIDÉZŐS!

Semlegesítés.

Ezen a vonalon nem túl acélos a pakli, de összeállításakor tekintettel kellett lennem a sok zavaró hatásra, legfőképpen a köpenyre. Az egyik legjobb eszközt választottam – még akkor is ha feltétele van a kijátszásának – ez a Feledés homálya. Kulcsmozzanat lehet, ha nem engedjük elmenekülni az ellenfél gyáva kalandozóját.

Lapmotor

Itt már több dolog is a rendelkezésünkre áll. Első verzió a Fajháborúk kora. Ezt már mindenki ismeri: minél többen megyünk manőverbe, annál több lapot húzunk. Ha TÖRZSSZÖVETSÉG-ünk is van, akkor még dobathatunk is. Ami elsőre nem tűnhet fel, az az, hogy húzás után ez a lap tökéletes beáldozni való a homálynak, ugyanis ha így teszünk, akkor az ellenfélen az sem segít, ha játszik manacsapdát!

A másik ilyen hatásunk az Álomköd. Sokan lenézik ezt a lapot, de ebben a paklikban kifejezetten erős a tisztogatónkkal. A csarnok segítségével 0 MP-ért lövöldöz vele, és rengeteget tud húzni. (Gondolom mondanom sem kell, hogy ha sokat húzunk, akkor ott lapulhat a következő köd a lapok közt, amivel aztán megint húzunk stb.)

A harmadik opció, ami a győzelmi kondíciónkban is segít és mellesleg extra manát is termel az a Termékenység bálványa. Ezzel majdnem mindent játékba hozhatunk, ha jókat húzunk a felcsapott 6 lapban.

Harci potenciál

A sebző lapok tekintetében elég vegyes a tárház, próbáltam úgy válogatni, hogy lehetőleg minimális energia befektetéssel minél nagyobb sebet okozhassunk. Ebben segít egyrészt a csarnok, másrészt pedig a tisztogatónk képessége. Rettenetes tud lenni, amikor gyikfújással (köszi Pisti ez a név örökre megmarad 😀 ) vagy Álomköddel átlagban 6-7 sbet osztunk 0 MP-ért.

Győzelmi kondíció

DP-vel akarunk nyerni, amit meglehetős gyorsasággal tudunk összeszedni két küldetésünkkel és a szövetségesünkkel. Ne feledjük el, hogy az építményünk nem csak gyógyít! Ha pl. kettőt szorongatunk a kezünkben, és 9 DP-t már összekapartunk, akkor forduló végén gyors hatásként leidézve, azonnal megnyerjük a játékot, ellenfelünk meg bután pislog majd… 🙂

Mindenkinek ajánlom ezt a hangulatos paklit játékra, hátha nektek sokkal több szerencsétek van forgatása közben. Remélem, hogy sikerült kedvet csinálnom hozzá!

– Enriquel –