Elfeledett Hősök 7.

A Kincskeresős témát próbálom ma kicsit feléleszteni, újragondolni a rualan és az arany középút síkjain.

A kincskeresést én valahogy egy kaotikus, változatos, váratlan szituációkkal teli dolognak képzelem, ezért a mai pakli és maga a hős is kicsit ilyen lesz. A cél az, hogy teremtünk egy kisebb káoszt, mert ebben tudunk igazán érvényesülni, ez az optimális környezet a győzelmünkhöz. Onry kapitány semmiben sem a legjobb, viszont (majdnem) mindenhez ért legalább egy kicsit: tud kincskeresni, támadni, védekezni, ereklye kompatibilis, ha kell, eltereli a figyelmet a lényegről. Ja és egy nagy kaliberű pisztollyal pózol, mint egy titkosügynök – ez szerintem döntő érv kiválasztása mellett.

A pakli motorja igen egyszerű lesz, kincseket oldunk és ritkaságtárral nyerünk. A kincsként érkező kalandozók, na meg a kincskeresés adta tempó az, ami erőssé teszi a koncepciót. Káosz ide vagy oda, az új hullámoktól a tágasabb vizek felé evezve keressük az arany középutat. Ezt legfőképp az anyrok pálcájának kereshetősége (Jogos örökség megkaparintása) indokolja, mert e nélkül partra vetett halként vergődünk.

Lássuk a kombót!

Északi kapuOnry kapitány nyitány után szerzünk egy pálcát. Bárhogy, nem válogatunk az eszközökben. Mivel ekkor jó eséllyel éberen várjuk a következő kincses kalandot, gyorsan kincsként le is rakunk egy pergetőt, rosszabb esetben egy ifini mesterdalnokot és elindulunk rá. A kincskeresés miatt éberen térünk haza, kapunk egy kalandozót és húzunk 2-7 lapot. Az új lapok új küldetéseket, esetleg újabb pálca-pergető párost is felszínre dobhatnak. Ha kristálytermet is játszunk, akkor az is keres mindig egy küldetést. Innentől elég hamar meglehet az 5 kincs és a ritkaságtár is, biztosan lesz elég kincsünk, amit eloldjunk.

A kincs téma kiemelkedő lapjai jó szolgálatot tehetnek, ellenféltől függően tudják a kulcsmanővereinket győzelemre vinni. Ha az ellenfél akadálylapokkal játszik, a fő kincset/jogos örökséget csak 2-3-nak rakjuk ki, csatolja nyugodtan a lényegtelenre. Ha majd eloldunk egy égnek éneklőt, vagy húzunk kellő számú akadálysemlegesítést visszatérhetünk rájuk. A sárkányfióka akadályozhatatlansága mindig jó, a csatlóssal termelt 1 MP akár még a ritkaságtárra is hozhat egy nem várt MP-t. Ilyenkor az ellenfél valószínűleg a falat fogja kaparni. Mint ahogy az sem fog őszinte mosolyokat eredményezni, ha Onry beint egy figyelemeltereléssel és pont akkor nem lesz harc amikor az ellenfél nagyon akarta volna.

Amiben egyébként nem rosszak a kilátásaink, mármint a harcban. Onry beépített ütéssel rendelkezik és van egy akciólap védelme is. A harci erőt hősünk számára nem is olyan kockázatos merényletekkel fokozzuk, illetve aljas módon rugdalózunk. Mivel van jogos örökségünk, egy obszidián béltépő is beférhet meglepetésnek a nagy sebzés jegyében, illetve egy ezüstlunír rúnapajzs a védő mechanizmusunk önveszélyes jellegét kompenzálhatja.

Akadálylap védelemre a mostani időben fokozottan hangsúlyt kell fektetni, az égiék békéjétől az ostromgyűlésig minden olcsó és hatékony védelem szóba jöhet. Mivel a kapitány a rejtőzés mestere, dukál mellé pár köpeny is, biztos hasznát fogja venni.

A gliád-időkapu-mutvakil trió ingyen kalandozót produkál, ha netán sebesülten mennénk haza, hozhatunk egy dzsadot, aki elindul a következő kincsre. A köpennyel beugorhatunk a futóhoz, az éberen visszajövetel jegyében.

A cserepakliba ínmetszést, vérontást, végzetes vágást, megelőző támadást, rendületlen rohamot, riposztot, gáncsrúgást mindenképpen tennék, ha már aljasságokra vetemedünk, legyen utánpótlásunk és személyre szabottan tudjuk megkínálni az ellenfelet a neki legjobban tetsző finomsággal.

Ha netalántán egy árnyfigyelőbe, traclonba, suggeninbe vagy egyéb nagykalandozó ellenes lobbistába futunk se ijedjünk meg. Biztosan lesz kiskalandozó kézben, a gliádot eloldva 6-ért jön a hős.

1 Kristályterem
1 Északi kapu
1 Legendás taverna

4 Onry kapitány
4 Időhomok pergetője
3 Ifini mesterdalnok
4 Égnek éneklő
3 Shuluri felforgató
2 Mutvakil
4 Jogos örökség megkaparintása
4 Anyr pálcája
4 Figyelemelterelés
4 Szunnyadó sárkányfióka
2 Időkapu
4 Gliád
1 Királykobrás gyűrű
4 Kockázatos merénylet
4 Aljas rúgás
1 Obszidián béltépő
1 Ezüstlunír rúnapajzs
4 Égi béke
2 Bátorságpróba
2 Ostromgyűlés
3 Ritkaságtár megalapítása
2 Rejtőzés köpenye
2 Ghell torozon

Köszönöm a figyelmet, jó játékot kívánok mindenkinek!

Jabbah