Százkarmú visszatér
A 2015-ös évzáró óta nem játszottam egyik kedvencemmel az őrült Erragallal (a százhalál ekkor rotált ki), ideje elővenni újra, hogy odacsapjon a metának. Miért időszerű ez? Jelentek meg új ereklyék és új küldetések is, amelyekkel kompatibilis. Nézzük az ereklye felhozatalt: Godorai hercegi pecsét, anyr pálcája, föld csontja, driáq gyűrű, valóságzárvány, égi hajó, useb-het. Összesen 7 ereklye, 2 kincsként oldható. Mivel az égi hajón és a pecséten kívül bármelyiket ki tudjuk csatolni egy 2 DP-s küldetésre, amelyeket pedig a térképszobával ingyen oldhatunk meg, adja magát a lehetőség, hogy egy tempó küldetés paklit építsünk. 7-es szintű elf, titkos nyelv, halál jellem, pusztítás 2, stratégia 2, vallatás képzettségek. Mit is tud ő megoldani egyedül? Mondom: átkelés az árnyjárók birodalmán, bálványhit felszámolása, bátorságpróba, behatolás orwella főszentélyébe, besúgó leleplezése, hadba hívás, manacsapda elpusztítása, kolduslázadás kirobbantása, koszfészek feldúlása, ódon fétis felkutatása, portyázás a fekete határon, sötét kultusz megalapítása. 12 küldetés!
A szegénynegyed
Azt láthatjuk, hogy a két új szegénynegyed küldetés IQ-ból oldja Erragal a pusztító. Az egyikkel sérültbe forgatunk – magunkat is beleértve – mindenkit és dobatunk egy lapot mindenki kezéből. Majd a rá csatolt ereklyével szépen éberbe fordulunk és a koszfészekkel visszavesszük amit eldobtunk. Aztán megint éberbe forgunk. Ez így 4 DP, ami nem rossz kezdésnek, de azért ennél több kell. Legoptimálisabb, ha az elátkozott vidékre kalandozunk ezután. Az árnyjárókon átkelve ingyen 3 DP a jussunk, míg a főszentélybe való behatolás laphúzással kecsegtet. ha már pusztítás, akkor a manacsapdának mindig van célpontja amit elpusztít, majd a nyomokat eltüntetendő őt magát a százkarmú pusztítja el. Pusztítás a köbön.
Ereklyék felhasználása
Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy az ereklyéink több felhasználásúak. Elsődlegesen éberbe forgunk persze, de azért egyéb mellékszálakat is szolgálhatnak…sőt! Figyelem kombóveszély! A driáq gyűrű–anyr pálca kettőse egészen jól harmonizál, mondhatni prekoncept. Kirakunk kincsként egy maximum 3. szintű kalandozót és éberen hazahozzuk. Kit érdemes betenni a dekkbe? Kobranyelv fanatikusát, aki további küldetést keres nekünk. Kastélyfosztogatót, aki szintén IQ-ból nyomja az eriont és még lapot is húz utána. Goblin hullarablót, aki visszavesz valami hasznosat és minden erioni-rualani küldetést old. A kiskalandozók miatt akár spicliket is faggathatunk, hogy biztosan legyen küldetésünk.
A valóságzárvány a harci potenciálunkat turbózza elég erősen, amire szükségünk is van, lévén első körben 0 MP-ből kell vitézkedni. A kalapácsolás és a leütés mellé tehát ideálisan halmozható ereklye. Az égi hajót nem tudjuk küldetésről elhozni, ennek ellenére helyet kell szorítani neki a pakliban. Kincsként kirakható és tempóveszteség nélkül el tudjuk oldani, és ha összejön a “nem átkozott szett”, akkor az éberbe forgásaink gusztustalan mértékben halmozódnak. Ja meg a felesleges spiclinket is szedi.
A föld csontja férhet még be, elsősorban olcsósága miatt, de ha bepasszírozunk 1-2 köpenyt, akkor egy kis mázlival ingyen le is idézhetjük harcban.
Javallatok
Készülve az északi kapu utáni érára én őszintén szólva kereken 40 lapra ellana szentéllyel, legendás tavernával és térképszobával játszanám. Persze aki szereti a rizikót berakhat egy 4. nevesített kalandozót, akit sosem adnának kézbe és északi kaput is. Akadálylap védelemnek én barlangi folyondárt használnék, a villám ostrom/küldi dekkek ellen pedig halálra szánt ramiecor a nyerő – álláspontom szerint.
Köszönöm a figyelmet, jó játékot kívánok!
Jabbah