Egy Maszkos őrült toboroz a Szórakozónegyedben!

Ahogy írtam először a Rivinis cikket, aztán a következőt, rájöttem, mennyire jó, ha ezek az EÉ-s nyári paklik egy kaptafára készülnek. Már a cikk felépítésében: deck, előny, hátrány, hardcore.

Itt mégis egy apró anomália következik, mert írok pár szót bevezetőnek. Ugyanis valójában 3 paklit kellene bemutatnom. Végül csak kettőt fogok, előre is elnézést kérek.

Az anomáliát a jellemek okozzák. A Holdfényembert, ahogy a legelső témacikkben is írtam, élet-káosz, illetve élet-rend jellemre is össze lehet rakni. Nagyon elborultak – akik nálam betegebbek konzisztenciás kockázatbevállalás terén – megpróbálhatják Argureni bálteremmel all-in-re minden jellemre. Nekem nem sikerült, nemcsak elsőre nem. A két pakli kicsit utalgatni fog egymásra előny-hátrány téren, de ígérem, egyszerűbb lesz a cikk, mint a szabálykönyv (nem ígérek sokat, de azt legalább betartom).

Tehát, először Élet-Káoszra

Holdfényember

 

Előnyök

  1. Jól nézzük meg kérem alássan, 29 kalandozó van benne, amiből csak 5 nem neves. Vannak olyan Daík-paklik, amik akadálylapból játszanak ennyivel. És, megkockáztatom, hogy ez jobban pörög…
  2. Van még 15 eseménylapunk, ez önmagában is kritikus tömeg, a mass-effect alapján amelyik laptípusból 10 feletti számot játszunk, azokra biztosan számíthatunk, a counterek ennek a felét sem bírják. Mivel korszakok vannak közte, amiket a pergető olcsósít, ez további előnyöket jelent. Ennek jó oka van, később kifejtem. Együtt 45, a teljes pakli 67 lapos, ebből 2 laptípus a kétharmada. Az jó. Az mp-érték arány miatt fontos ez, ami pedig a Minal Kaszinó miatt meghatározó szempont. Mivel a 2. körtől reálisan 10, vagy afeletti kézmérettel játszunk, én úgy érzem, ez elég feszes marad akkor is, ha még 4-5 lapot beépítünk.
  3. A rengeteg neves kalandozó kettessével pörög ki a kezünkből. Egyiket lerakjuk, másikat visszakeverjük.
  4. A Halandókon vekengtem, de végül csak a szórakozónegyedes gyakori befolyás-küldit raktam bele. Ennek több oka is van. 2 kalandozónak ad befolyást. Akár 5 DP-t is adhat 1 mp-ért. Gyakran szükség van az utolsó manára, hogy a következő körben az erőviszonyokat ki tudjam játszani, drágább küldetésre sokszor nincs keret.
  5. Szang Pa és Rashid Yusri együtt elég brutál erőforrást generálnak. Mindketten olyanok, hogy első körben simán le tudjuk őket rakni Haygar mellé, sőt akár mindkettőjüket, de ehhez elég jót kell húzni.
  6. Harcban H4MKR fedőnévvel szintfölényre megyünk, a kódot a Hadak útja, Hősök kora, Hadiszerencse, Homály, Manacsapda, Köpeny, Rotunda akrosztikonból generálta Haygar, mikor forgatókönyvet írt egy gorviki végjátékhoz vígjátékhoz a Raccini családnak egy születésnapi estélyre… Kifejezetten olcsón kiemelkedően sok szint, egészen jól védhetően.
  7. Akadálylapok ellen sem vagyunk teljesen kiszolgáltatottak.
  8. A manővereinket a svindli / rush közti dilemmában toljuk. A befolyást adó küldetést érdemes úgy megoldani, hogy még nincs kint olyan kalandozó, aki előnyt termel belőle, hátha elengedik. Utána viszont egészen addig nem kell elindulnunk, amíg a szükséges 6-8 kalandozót össze nem verbuváltuk – pár jó kis ostromra Hadak útjával. Mivel itt valójában átállunk küldetésről ostromra, könnyen félrekészülve találhatjuk a játékostársat…

 

Hátrányok

  1. 4 (kis túlzással 5) lap szolgáltatja a győzelmi kondíciót. Ezek néha elbújhatnak a pakliban.
  2. Sok fontos lapból játszanék még 1-1 példányt: Erőviszonyok, Homály, Köpeny, Pergető, stb, de a pakli mérete és a húzásvariancia elromlana tőle. így is több szálon fut a sztori a sokféle kalandozó miatt.
  3. A másik oldal. Ebben a verzióban vannak “paklidísz lapok”, amiket csak játék szeretete miatt erőszakoltam bele, Kaszinó, Anyr pálca, Cwyeh-kah. Ezeket az előző pontbeli lapokkal fel lehet cserélni.
  4. Sok counterünk van, de valójában semmiből sincs sok. Az orrnehéz paklik (sok akadály, sok esemény, sok akció) ellen ez szerintem harmat. Lehet olyat csinálni, hogy bátran lemondunk a counterekről, és a Hadak útja-Hősök kora lapokat halmozzuk fel – a méretet túltoljuk. Elindul a 9. szintű Holdfényember, sorban várakozik a 7. szintű Bragg. Utáan elindul a 10. szintű Oquicorr (Bragg még mindig vár), felkészül a 8. szintű Karylia, aki megszak hazaküld… Ez hárány? -kérdezhetné valaki. Szerintem igen, mert ezeket a dolgokat a korai játékban egy Snil / Amt-nar / Ellanás Lesath ellen nem lesz időnk felépíteni. Ezért maradt benne a gondolat 2-2 laphelyen, és foglalták el a palit a kiskalandozók, akiket 2-ért le tudunk tenni. Amúgy nyilván van olyan megközelítés, ahol Arguren hanyatlása mellett 40 lapra 3-3 HJV és Oquicorr van. Abban nincs Északi kapu, hanem Ellana-szentély, és 2 sikeres Kaszinó után 2. körben Haygar mellett 2-2 Oquicorr és HJV próbálják a dráma zárójelenetét (tessék csak kiszámolni, hogy a 2. HJV-t / Oquicorrt mennyiért raktam le legoptimálisabb esetben és utána mennyi mp-m, illetve aranyam van, és van hozzá egy trükk, mert alapesetben erre így kevés a muníció; ez házi feladat) 🙂
  5. A Kaszinó szempontjából a 4 építmény, a 3 Főnix, a 2-2 Manacsapda és Hadiszerencse, illetve az Anyr pálca igazi halál, ha ezeket kivenném (mondván, hogy ennyi counter úgyis kevés), és célzatosann töltöm fel, az mp-érték arány a jelenlegi 43:24-ről 55:12 felé tolódna (ld. az előző bekezdés alapgondolatát). Ezek közül talán a Rotunda maradhat, és nem fogok tudni mindenre magasabb mp-értéket berakni, kb. 53:14 lesz a vége. Ebbe az irányba kell lépéseket tenni, hogy a kezdőtorony vállalása elmozduljon az szado-mazo szintről.
  6. Ebben most 30 lap van, aminek darabára 2K felett van, ebből 15 van 4,5K felett (a cserepaklis kincseket nem nézve), és sok az új közte. Ez nem GYÁ.

 

És akkor a hard core gaming

  1. A kalandozók elég erősek egyenként is, ezek ÚH-s egyedi, vagy mitik lapok, önállóan játszhatóak és reálisan helyt tudnak állni. De mi hordában játsszuk őket. Bragg a beugrásával harcban okozhat gondot, az ellenfélnek számolnia kell a +4 szintjére / simán elenged minket.
  2. A Pergető giga-engine. Nyert évzárót, kulcslapokat olcsósít, sztem kapott elég fényezést.
  3. Szang Pa 15 éves ős-terror a managyártással és a cselezést leszedő képessége újabban egyre hatékonyabb. Pl. ha van egy Pergetőnk, 0 mp-ben még ki fogunk tudni tenni egy Hadak útját.
  4. Oquicorr no comment. De ebbe a pakliba Lyennara Doria, HJV és talán még a Páva is jobb, 1 db fért be, de le lehet cserélni közülük bárkire.
  5. Lyennara a Rotundával (és Haygarral) valójában bármikor adhat 8 csapatszintet (de volt már, hogy 15-öt adott), valójában emiatt az interakció miatt van bent a pacifista hatalmas.
  6. Rosanna az igaznevessége miatt került be az Idők Tengerének megzabolázására ő remek opció. Mivel 5 mp-ig nevest is be tud tenni a csapatba, Azed, Lefydd, Rashid és Szang Pa is szóba jöhet.
  7. Yusri az ellenfelet is meg tudja akasztani a küldetés-visszapakolással, normál üzemmódban a Critai táblát vontatja körönként a Minal Kaszinóhoz 2 aranyért. Ha megvan a befolyás, azzal esztelen lavinát indít (pl. a Szang Pával, vagy HJV-vel termelt manából).
  8. HJV, no comment a köbön.
  9. Lefydd momentummal besebzi az ellenfelet, és utána 2-ért tudunk köpenyelni.
  10. Azed nélkül sem kell félnünk a harcokban. De vele az ellenfél iszonyat gondba kerül, le is szed valamit, ha mégis sikerül valami, utána beugrik, rossz mindenhogy (csak nem nekünk).
  11. Liliath szintén őstáp. Ebbe a deckbe is kívánkozik (cserepakliba) 2-2 Égi hajó, Kincsesláda, Valóságzárvány és Homokóra. A Zárványra figyelni kell, hogy össze ne gabalyodjon a Halandók és a Köpeny ugrálásával. Bár nem kalandozó, de ide kívánozik az Anyr pálca. Liliath a kincskeresésével generálhat olyan jelenetet, ahol az instant Kincsesládával termel 3 aranyat, majd elhoz egy kincs-kalandozót (többnyire pergetőt fog, mert más nem neves nagyon nincs), és még mindig éber, és még mindig nem költöttünk semmit, de a kezünket telehúztuk.
  12. A Páva sorelhagyáskor manát termel. Önmagában nem váltotta meg a világot a fiatal Jaki, de így, hogy beiratkozott nebulónak Haygar színitanodájába, kemény lehet.
  13. Cwyeh-kah optimális frontember a Halandók elé, sebez, van rajta páncél és tempó. Jakirtével párban tartogatnak egy olyan titkos előnyt, hogy kettejüknek összesen 4.fokú Démonológiájuk van (Lyennarával még több), ergo Godont leigázzák (ezt a küldetést eredetileg egyedül az alig leszedhető, dugi kézméret miatt raktam be a pakliba). Szerzünk az elején 5 DP-t az Arénajáték elcsalásával, majd ezt megoldjuk és csók. Lehet, emiatt beférhet egy Beriquel is, hogy a küldi után nyugodtabbak legyünk – az anyr pálca laphelye a legkecsegtetőbb.
  14. Ramiecor. A legdurvább kombó rá, hogy Haygart leteszzük, blokkolunk a kis mérgezett egerekkel, és utána Erőviszonyokat játszunk (közkeletű szlenggel élve akasztást rendezünk – ld. gorviki vígjáték, öö végjáték – első körben). Megkapjuk a 0-ért hozott Ramiecorért a 3 aranyat, és visszavettük kézbe. Megúsztuk a feláldozást, valamint következő körben is le tudjuk tenni, az erőforrás megvan hozzá. Szintén nem mindegy, hogy akasztás után többnyire nem mi jövünk, de az ellenfél tudja, hogy a Ramiecor(ok) ott van(nak) a kezünkben.
  15. 3 Felvilágosodással játszunk. Lehet, néggyel kéne. Haygar kézmérete miatt általában mi fogunk jönni, nem kell figyelni (annyira) a manára – amibe amúgy eléggé belezavar Yusri aranyakonverziója is. Ez a sima játékmenetben nem olyan lényeges, az akasztás utáni szituációban számít, hogy hiába vagyunk mp-hátrányban, mi fogjuk az első pár lapot (4-5 kalandozót) letenni. Akkor van csak gond, ha az ellenfél több lapot vett vissza, mint mi, ilyenkor végtelen módon megsz*ttuk magunkat 2+5 mp-ért. Lézetik erre egy remek megoldás, az Idők tengerének megzabolázása küldetés, amit Haygar (vagy Liliath / Jakirte) bárkivel tud oldani. Ha ezt betesszük, egyértelműen elmozdulunk a versenyzés, valamint a küldetés-koncepció irányába. Ekkor a harciasságot úgy kell fokozni, hogy közben a Hadak útja részben elveszti a létjogosultságát. Mikor ezt méregettem, azt láttam, hogy ehhez további alakításokra volna szükség. Így végül kimaradt Csuklyás idegen, a Felvilágosodás leszedhetőségét pedig néhány további eseménylap bepasszírozásával próbáltam csökkenteni. Ettől a győzelmi kondíciónk diverzzé válik, a pakli más mutatói szerintem javulnak. De a Godon-Időktengere-Arénajáték lapok bőséges győzelmi kondíciót, illetve reális mennyiségű laphelyet produkálnak.
  16. Minal Kaszinó. Ez a deck minden partit azzal kezd, hogy kaszinózik – még északi kapuzás előtt! Eldőlhet rajta a meccs, olyan, mint az orosz rulett. 43 lapunknak legalább 3 az mp-értéke. A másik oldalról nézve, 24 van alatta. Egyszerüsítve, kicsit kerekítve 2:1 eséllyel nyerünk (és ha itt nyerünk, a meccset is úgy kezdjük, hogy lejött Haygar, van 7 mp-nk). Ez alatt nincs értelme játszani vele. Ha kint van Yusri és a Critai, onnantól biztos nyerők vagyunk.

 

Itt ugye normál esetben fellélegezhetnétek, de azt ígértem, hogy jön az Élet-Rend Haygar. Inkább holnap.

MDani