Dzsad konspirációk

Kezdjük ott, hogy ez eleve rinnagyalázás. A dzsadok a manifesztációs háborúban a felmosórongy kétes dicsőségű szerepében “tündököltek” elég sokáig. Szerintem a jelen metában hasonló pozíció várományosai, talán épp ez indokolja, hogy pont velük kezdjem a pakiépítősdit – mondván, spoilerhalommal a hülye is tud versenyt nyerni, (spoiler nélkül viszont szintén csak ők ülnek le egy nagyverseny asztalaihoz).

Aztán lehet, hogy úgy járnak, mint a háborúban, hogy a végén a túlélőknek egész megyéket osztanak, meg egy évzárós kupát, mint a palotafosztogatónak…

Szóval, Dzsadok. Neves, vagy nem neves, ez itt a kérdés!

Mindkettő, köret nem kell… Itt egy nagy közhelyet lehet elböffenteni, Dzsergah-kaliberű dzsad vezér (főleg szintben) nincs és nem is lesz (egy darabig, ha most nem jött). A Begradzsa 4 szintjével abszolút terminátor (már persze lokális szinten, mert ha a Ravenar zászlósa + Qus Quart nézzük, akkor a begradzsa egy kiöregedőfélben lévő PLEV-aspiráns inkább) De nézzük laponként, hogy kikre is számíthatunk? Koplaló rabszolgafelügyelőKoplaló rabszolgafelügyelő. FosztogatóFosztogató. Habib al-FulaniHabib al-Fulani. BegradzsaBegradzsa. AzedAzed. Rashid bin YusriRashid bin Yusri. MutvakilMutvakil. 3 neves, 4 nem. Azt látjuk, hogy hordának látszik, már elsőre is. Az is, hogy miért mentek át rajtuk az amundok, mint kés a vajon.

 

Ami nem látszik

1. Hogy a csapatba mennyi kallert bírunk letenni harc, illetve manőver közben. Mert sokat. Mutvakil, Al-Fulani cselvetéseAl-Fulani cselvetése, Hős hadvezér jogaraHős hadvezér jogara, (GliádGliád). Van SakáltaktikaSakáltaktika, és Erősítés hívásaErősítés hívása és a klasszikus köpeny… az vágjuk, hogy az ellenfél köpenyét a Róka 1 mp átadásáért lopja el?

2. Hogy menniyre olcsók, arra csak becslések vannak. BankházBankház, Uma-AhnatUma-Ahnat. Rashidot ha használjuk, akkor a szórakozónegyedbeli befolyásra kell rámenni. Kicsit problémás, hogy a két szórakozónegyedbeli küldetést csak Rashid és Azed tudják megoldani. Ez egy irány, a befolyással a bankház és a szövetséges körönként 6 aranyat termel 2 mp-ből. Én ide venném a kaszinót, a kalandozóink – amiből jó sokat fogunk használni – 4-5 mp-s lapok. Rashid képességét ha az anyr pálcával kombináljuk, ezeket elég megnyugtatóan tehetjük a pakli tetejére kaszinózás előtt. Ez 8 arany. Ha egyszer meg tudjuk csinálni, nyerni kell tudni ezzel az előnnyel.

3. Hogy mennyi realitása van a Kincskeresésnek. Hogy minek? Mert a Mutvakilt nem számítva senkinek sincs már új hullámon. Hát, pont ezért. A gliádot megbeszéltük. Jöhet a kincsesláda. Ezt a koplalón kívül mindenki oldhatja, nem rossz. És jöhet az Anyr pálca. Hogy ez hogyan kerül a hetedkori dzsad tolvajok kezébe, azt ne feszegessük. Inkább azt nézzük, hogy mivel a többség 3. szintű, kb. mindenki old mindenkit. Ebbe a képbe segít be a már említett Mutvakil, néha éberen megyünk haza.

4. Hogy hová is megyünk. Na, itt jön a képbe – és a háborúba – al-Fulani. Kiugrasztjuk az ellenfelet a lövészárokból. Ugye itt reális, hogy van a kezünkben egy al-Fulani cselvetése. De játszhatunk hős hadvezér jogarával is, lényeg, hogy az ellenféllel éreztessük, hogy van nálunk kézben kalandozó. Segít, ha a képességet mondjuk 4-5 arany és ugyanennyi mp birtokában sütjük ki, 0 mp-nél a kezünkben levő dzsad “ármádia” nem lesz elég elgondolkodtató. Ha az ellenfél izomból áll be, akkor a túlélésre koncentrálunk. Ha az ellenfél minimalizmusra törekszik, akkor a turbánosok összefognak, elindulnak ketten, beugranak hárman, és valahogy összehozzák. Ez a ket al-Fulanis lapzseniális kombót alkot a valóságzárvánnyal, előlünk nem lehet kiugrani, hazamenni. A másik, ami ide tartozik, az égi hajó. Ez a csapatunkat teszi meghatározhatatlanná. Az égi hajó és a mutvakil kincskeresése lehetőséget az az all in manőverekre, sajnos ostromból a kincskeresés nem hoz haza éberen. Ja, ezek amúgy kincsek (is), és ha már egyetlen driáq gyűrűnyire vagyunk az IT-s ereklye szettől, megemlítem az is.

 

Kb. ennyit lehet a dzsadokból jelenleg kihozni, már lapkészletet illetően. Biztos, hogy a játék korai szakaszában az aranytermelésre kell ráfeküdni, ezek a ebben kifejezetten jók. Ha az aranytetmelésből eleget tudunk kivenni, akkor kell elindulni, keverni kell (a kártyákon túl) a komoly és a ‘habi(b)’ manővereket.

Ahogy itt-ott érzékeltettem, ez nem egy spoilerektől hemzsegő verseny-téma. De egyenként nekem szimpatikusak ezek a kártyák, szerintem lehet izgit játszani velük.

 

Térköz helyett

Máris jön a meglepetés. Ebbe a hímsoviniszta dzsad miliőbe berángatnám Rosannát. Na nem egyből hajánál fogva a hárembe, de azért…

Azért, mert ő a plusz kiskalandozók kiváló vezetője. Ne feledjük, ő a neveseket is be tudja tenni a csapatba, ha azok max. 5 mp-sek – és hát a dzsadok mind ilyenek.

Azért, mert rajta az IT-s ereklye szett is jobban mutat, mint al-Fulanin.

Azért, mert vele a driáq-gyűrű – anyr pálca kincskeresett kalandozó nem irreális,  és egy al-Fulani + Rosanna sorral szemben a “kivel is akadályozzunk?” kérdés már nem annyira egyszerű.

Azért, mert a kincskeresés, a kiugrálás, vagy a szettes éberbe forgás miatt többször is kell akadályozni többféle beugrálással kalkulálva már nem is annyira kiszámítható. Felmerül, hogy a brutál mennyiségű aranyból Rosanna kicsapongásai egeszen jól finanszírozhatóak?

Szóval, lehet, hogy Rosanna valójában pont ezekre a kis sugardaddy dzsad eunuchokra várt a visszatérésével? Ez így máris némiképp versenyképesebb? Irány a sobirai férfihárem, és indulhat a rongyrázás!

MDani