Az Elme hatalma

Még mielőtt valaki elkezdene kérdezősködni a szabályokkal kapcsolatos fórumokon, megnyugtatásképp elmondom, hogy e cikk egy opcionális szabályba enged betekintést. Mikor e sorokat megírom nem titkoltan azoknak kívánok a kedvére tenni, akik nagy részben otthon játszanak. Remélem akad még ilyen a játékosok táborába!

Biztosan sokan voltak már úgy, hogy lapozgatva az albumukat sorról-sorra akadtak olyan akciólapokra amik felkeltették az érdeklődésüket mégsem tudtak azoknak helyet szorítani paklijukba. Sokat gondolkoztam, hogy baráti játékban miként lehetne ezeknek új lehetőséget adni úgy, hogy az a játék élvezetét fokozza és ne elvegyen belőle.

Ekkor jött az Elme gondolata. Ha már a játékban egy nagyhatalmú mágust személyesítünk meg, aki tud tornyot építeni, aki Ynevszerte “isteni” hatalommal bíró lényeket bír irányítása alá hajtani… az miért ne tudna elméjébe cselekedeteket tárolni? Ha jobban belegondolunk maga a Kéz is ilyen funkciót tölt be, hisz lépten nyomon minden cselekedetünkbe mágusunk keze van benn. A Kéz tulajdonképpen mágusunk akaratának kivetülése.

De mi is az Elme? Egy új játéktér mely mágusunk memóriáját szimbolizálja. Vannak dolgok amiket nagyon akarunk, de csak később akarjuk csatánkba felhasználni. Eltároljuk majd szükség esetén előhívjuk ha eljött az idő. A játék nyelvére lefordítva az akciólapokat Kézből az Elmébe pakoljuk, majd onnan a Kéz (és a kalandozóink) közreműködésével a Jelenbe. Persze a jobb mágusok előre gondolkoznak, már azelőtt felállítják taktikájukat, mielőtt elkezdődne a csata…
Ahogy tornyaink magasságának nyugalma segít az elmélkedésben, addig azok lerombolásával keltett aggodalom erősen korlátozza azt. Tehát elménk mérete megegyezik toronyszintjeink számával.

A memorizálás viszont időbe kerül, így nem tudunk ott mindent raktározni amit szeretnénk. Lehet, hogy amire koncentrációnk meghozza gyümölcsét, addigra tornyaink lángolásának révén nem marad másnak hely mint az aggodalomnak.
Lássuk a vonatkozó szabályt az otthoni játékhoz (amit természetesen mindenki kénye kedve szerint alakíthat).


Opcionális szabály: Elme

1. Az Elme egy új játéktér.
2. Az Elme mérete megegyezik a játékos aktuális toronyszintjeinek számával.
3. Az Elméhez csak akciólap csatolható.
4. Az Elméhez két módon lehet lapot csatolni:
A./ A játék kezdetekor csatolható hozzá legfeljebb annyi lap ahány toronyszintet irányít a lapot csatoló játékos. Ekkor minden csatolt lapért játékosának 1 Mp-t kell fizetnie.
B./ Minden játékos fordulónként egyszer Mp-kötött manőverként Kézből ingyen csatolhat hozzá 1 lapot.
5. Az elméhez csatolt lapok rejtett lapok.
6. Játékosa az elméhez csatolt lapokat úgy játszhatja ki, mintha azok Kézben lennének.
7. Nem kerülhet az Elméből a Jelenbe olyan nevesített kalandozó, amiből már van egy a Jelenben/Mélységben.
8. Ha az Elme mérete a csatolt lapok száma alá csökken, akkor az adott játékosnak mindenképp véletlenszerűen kell eldobni a csatolt lapokból (Múlt).


Hát dióhéjban ennyi.

Végül pár lap amiért szívesen használtam játék közben ezt a szabályt.
Bűvragály
Örökkévalóság
Varázstekercs

A többit a képzeletetekre bízom. Jó játékot mindenkinek!

-Zargas