Archívum 2004

Évzáró verseny
(2004.12.11.)

Nehéz írni erről a versenyről. Nehéz, mert első évünk ténykedése, annak minden rezdülése benne volt a történésekben. Nehéz, mert a lebonyolítás mellett gyakran a szabályértelmezések teljesen lekötötték az időm, és csak néha-néha tudtam belefeledkezni a játékba, melynek része vagyok, és amely egy részem.

Akárhonnan nézem, nehéz írnom erről a versenyről: egy éve, kerek egy éve fejeztem be aktív kártyajátékos pályafutásomat, hogy mostanra sokunk ötletét, a tesztelők munkájának gyümölcsét láthassam magam előtt.

Azért megpróbálom. A ranglista első 10 helyezettje közül kilenc megjelent a szombati napon. Ezért köszönet nekik, hiszen – a második nap fényében – a jelenlétükkel emelték a nap (és est) fényét. A hét fordulóban lebonyolított svájci rendszerű első nap kezdő két fordulójából ők kimaradtak. A verseny elkezdődött. Körbejárva számos paklikoncepciót láttam, és szép számmal voltak jelen az új lapok – az ÖV2 pedig már beépült a játékkörnyezetbe. A divatos paklikat az első napon a kistolvajok (Huri, Abul akh-Haib, Rahim, Dzsah-pap tengely), és a villámostrom paklik (Crantai, Huri, Vámpír) jelentették. Ezen kívül népszerűek voltak még a nekropoliszt használó blokkolópaklik. Ezek között volt aquir (Sa-quad-Vérgyűjtés-Utód-Lángvetés), Tokengyár (Nekromanta, Reagi sátorváros, Holdimádó füvesasszony), Három jellemű utazó bestiák (Térmágus-Tharr-pap), Végtelen sápasztó pakli (Hadiállapot-Rabszolgaváltság-Dzsad bankház-Talavrai csodaműves-Morgena-papnő). A másik alapkoncepció az őselemekkel operáló paklik számos verziója (Transceps-Pók-Dorani nekromanta-Vérzivatar-Csóva), vagy a meglepetéspakli, az ötletes Asztrológusok (Naím-Zulfaim-Miszab ad Drezsdahag-Zápor-Manakinyerés-Igere), doraniak (paklifogyasztó Quirinnel, megspékelve Adron-főpappal – ez is inkább csóva, de lehet kupola is). Szintén rengeteg fejvadászpaklival találkoztam, a legnépszerűbb akciólap az első napon talán a Rejtett támadás volt. Voltak női fejvadászok (Ascyra-Vierre-Zafír-Dzsad kardtáncos), Anat-Akhan (Tristana, Anat-Akhan mortel, és sequator, Portyázás a Fekete Határon), és Sereneya-Shindar megvédelmezése fejvadász-kontroll. Láttam pár Sorban ücsörgő paklit is úgy mint Zászlóháború (III. Dagatere az újdonság), Toroni Hatalmasok (Sittas + Könnytelen Öreg Tekintete), illetve dreina paklifogyasztó. De volt ember(!) fajpakli, aunok, amundok, dzsinnek (Rejtett várossal), nagylovagok (Kyel második arcával), élőhalottak (fajpaklira, vagy nekromantával összerakva), Dzsinnek, Nomádok, Elf antiss, Hagyományos Crantai, és még sok más koncepció. Amit  érdekesnek találtam, nem volt Kerítőház, és nem találkoztam goblinokkal sem. Sokan használtak viszont alapból Tűzvészt, Weila akaratát (Hadiállapot, Maszkok, Manif. Éve, és főleg Könnytelen Öreg ellen), Lesathot, és a mágiavédelem különböző fajtáit. A játékosok megtalálták az ellenszerét az élőholtaknak is – a Fény termét.

Az első két forduló folyamán még semmi sem dőlt el, hiszen a 8 fős asztalok mellett még (a lebonyolítás miatt) közel 30 veretlen versenyző volt. Így történhetett meg az, hogy a 3. asztalnál 5! Top10-es szerepelt. Az asztal mellett foglalt helyet 3 tesztelő (Erdős Gyula, Farkas Arnold, Vida Gábor), a ranglista vezetője (Kertész Zoltán), és Doktor “DiN” Dénes is, a nemhivatalos időszak “atyja”. A versenyen a jellemellentét szabálya élt, így sokan nem is játszottak Fallal, a négy akciólap azonban rendkívül változatos volt – akárcsak a paklik. Láttam kizárólag goblin (8 Gro-Ugoni viadalmester!) fajpaklit, Rejtett várossal. Divatos volt a Portyázás Gro-Ugon határvidékein, általában ennek segítségével tudtak nyerni a küldetéspaklik. Népszerű volt minden, ami erős akadálylap (a játékosok elenyésző hányada ismerte fel pl. az Égi Sereg hatékonyságát). Küldetéspaklikból még boszorkányok, és kiváló Gólem teremtése paklikat lehetett látni. A legtöbben a Márid – Etyai kardmester – Kard Testvériség tíznagya – Adachnoa – Arub – Tristana vonalon mozogtak.  Az időlimit miatt itt volt a legtöbb döntetlen.

A hátralévő meccsek már élet-halál harcok. Az egyik pár mellé le kell ülnöm, mivel a játékosok kölcsönösen megvádolják egymást. Mindenhol forr a levegő, izzadó, minden centi területért megküzdő játékosok, és kiélezett csaták. A távozást be nem jelentő játékosok következménye a rengeteg erőnyerő. A döntetlen itt már senkinek sem jó – ezért az utolsó pillanatokban a gyorsítás érdekében már eszeveszett kockázatot is bevállalnak a játékosok. Nem lehet ugyanis tudni, mennyi kell a bejutáshoz.

Néhány gyöngyszem:

  • 3 MP-ért Tharr-pappal ingyenesített Utód Lángvetés segítségével Hastinos Roxoxot, és Oroszlánszív-paplovagot öl.
  • Tisztítótűzzel (Famulus miatt) győző Nekropolisz – az elforgatott kalandozó Quirin, Időhurok Kézben – majd Hiurral a maradék lap eldobatása ugyanabban a fordulóban.
  • Transceps csóváz 4 MP-ért Őstűzzel Szang Pá-t (kap 2 MP-t).
  • Egy fordulóban 2 Káoszkapu bezárásának megoldása (Sorban nekromanta). A játékos passzol, 8 MP-t kapna a következő MP-nyeréskor. Ellenfele ekkor kijátssza a Sápadt Angyal Átkát.
  • 2 Vámpír alapból használt (!) Fény termébe szalad – és tér haza.
  • 2 Ankhe-Thueeth és 2 Morquor összesen 2 Megelevenedő sötétséggel 4 szintet sebzett csupán, valamint 2 alapszintvesztést okozott… Dobálni is tudni kell.
  • Hania Cyh Cyuhann első körben lejött tolvajpakli ellen. Ekkor ellenfelének 3 Dzsad bankház kifosztása küldetése volt kinn. 4 kör alatt Hania 3 küldetést oldott  meg…

A végére kiderült – 5 győzelem elegendő volt a legjobb 16-ba kerüléshez, kevesebb viszont nem – pont a 16. volt az utolsó 15 pontos. Az első 16-ot tehát a következőképpen hirdettük ki:

Kertész Zoltán 21 ponttal (!) a ranglistavezető  (Crantai-Vámpír-Huri-Árnyékjáró-Rejtett támadás
Farkas Arnold
(Dorani nekromanta-Vámpír-Feketeláng-Lávafolyam-Kapcsolattal felruházás)
Novák Ákos
(Ősvíz teremtése – Zulfaim – Naim al Bahadúr – Varázstekercs – Vérgyűjtés – Igere pártfogása – Manakinyerés – Égis sereg – Weila-szentély)
Erdős Gyula
(Térmágus – Tharr-pap – 22 bestia, ebből 11 Élőhalott – Muliphein,Zaurak, Lidérc – Hyur Ecchis, Oroszlánszív paplovag, Mestertolvaj)
Doktor “DiN” Dénes
(Sok akciólapos kistolvaj – Dzsah-pap, Dorani nekromanta, Huri, Abul, Rahim, Ordani ügynök, Udvari intrika, Dzsad bankház kifosztása) 
Berek Arnold
(Sa-quad-Nekropolisz-Utód-Vérgyűjtés-Szárazkór-Lángvetés)
Kocsis Róbert
(Transceps – Pók – Dorani nekromanta – Vérzivatar – Csontrombolás – Shindar megvédelmezése)
Papp Zoltán
(Rahim el Haszra – Abul Akh-Haib – Shindar megvédelmezése – Pszí csapás – Dzsah-pap – Dzsad bankház kifosztása – Jogos Bosszú)
Kiss Attila
(Nomád küldetés 40 lap – Karavánszeráj megvédelmezése, Majomhiéna befogása, Al Bahra Kahrem elrablása, Vadász kopó, távtámadások, Nomádok) Kiss Attila – aki bejutott a 16-ba – bejelentette, hogy nem tud indulni másnap, s mivel a 17. helyezett Nagy Gábor is lemondott a további küzdelem lehetőségéről a 18. helyezett Dezső Csaba Péter játszhatott a döntőben.
Szalai Adrián
(60 lapos villámostrom: Vámpír, Gon-Corga, Márid, Huri, Árnyékjáró, Fejszecsapás, Rejtett támadás, Kardtánc)
Zankó Krisztián
(Kistolvajok 40 lapra: Abul akh-Haib, Rahim el Haszra, Szang Pa, Huri, nagydzsinnek. Bankház kifosztása, Udvari intrika, Fahthaim szövetségének megnyerése).
Zámbó Szabolcs
(Quassom – Huri, Márid, Crantai kóborló, Toroni ködfivér – Rejtett támadás, Fejszecsapás) 
Zámbó Balázs
(Nekropolisz: Tharr-pap, Holdimádó füvesasszony, Huri, Nekromagitor, Morgena-papnő, Talavrai csodaműves) 
Pósa Gábor
(Eseménylap nélküli 40 lapos kistolvaj, Gilron nélkül. Bankház kifosztása, Udvari intrika leleplezése, Emír terveinek kifürkészése, Feltámasztás, kistolvajok, Huri)
Kocsisné Kolozsvári Zsófia
(40 lapos antiss-küldetésmegoldó –  Elf fajpakli – Álomtáncos, Kenawyn, Berail Astumial, Lidércúr, Oilan, Hishiquor, és Anvaria)
Dékány Péter
(Lovagok – Lorean Al Athrias, Elorand, Pyarroni Aranykör Lovag, Oroszlánszív-paplovag, Hűségeskü, Lépés a Critai táblán, Kyel második arca, ütések).
Dezső Csaba Péter
(Kiss Attila helyett) – (Crantai ostrom, 60 lapos, Oroszlánszív-paplovag, és lovag, Cstamén, Igere pártfogása, Fejszecsapás, Quirrta-Khinn-lovag)

Második nap

A második napot velem együtt mindenki felfokozott izgalmi állapotban várta. A győri különítmény nem talált szállást, illetve albérletbe jutáshoz útvonalat. Eredmény: 3 kialvatlan versenyző. A legjobb 16 megérkezésével 10 óra után kevéssel megkezdődött az idei nagyverseny legjobb 16 versenyzőjének a döntője. Itt már lehetett cserepaklit használni, és egyenes kiesésben zajlottak a küzdelmek.

Pósa Gábor -Berek Arnold
Farkas Arnold – Kocsisné Kolozsvári Zsófia
Dezső Csaba Péter – Papp Zoltán
Novák Ákos – Szalai Adrián
Kocsis Róbert – Zankó Krisztián
Kertész Zoltán – Zámbó Balázs
Erdős Gyula – Dékány Péter
Doktor “DiN” Dénes – Zámbó Szabolcs

Menjünk sorban.

Pósa Gábor – Berek Arnold: Pósa Gábor két meccsben viszonylag simán intézte el Berek Arnold pakliját, aki a két meccsen irtózatosan kevés akadálylapot húzott – igaz, kevesebbel is játszott, mint nekropolisz-társai. A tolvajok ezúttal győzedelmeskedtek. No meg a Huri, amely a Sa-Quad ellen döntő érv volt. 2:0

Farkas Arnold – Kocsisné Kolozsvári Zsófia: Az első mérkőzésen az antiss elment az élőholtak mellett, közös manőver talán nem is akadt. Ennek megfelelően a lassan felálló élőhalottak mellett az elfek néhány kör alatt bezsebelték az első győzelmet. 0:1. Itt következett be a hiba. Zsófi cserepaklijában sem volt Fény terme, így a második meccsen szorosan Arnold tudott győzedelmeskedni – ostrommal, bár az egész meccs folyamán nem látott Kapcsolattal felruházást, sem pedig Lávafolyamot. 1:1. Harmadik meccs: Mindkét oldalon villámjáték, és bár Zsófi egy befejező antissmanőverrel összegyűjt 12 DP-t, Arnold egy vadonnal elhozza a megmaradt toronyszinteket. Arnold hasonlóan húz, mint az előzőben, de Zsófi jobban, kijön jobban az MP-különbség, de nincs elegendő kalandozó. Egy apró adalék Arnold továbbjutásához. 2:1

Dezső csaba Péter – Papp Zoltán: A kistolvajok ezen a napon erősebbek voltak az ostromnál. Zoli jobban húzott, és jobban tudta pörgetni pakliját, MP-előnyre téve szert küldetéseivel, és a Dzsad bankházzal. A pszí-csapás pedig jobb fegyvernek tűnik a párharcban, mint Csaba fejszéi: a kistolvajok visszajárnak. Zoli rengeteg 1 DP-s küldetést old meg, és húzza pakliját. Egy idő után látszik, hogy eldől a meccs. Tipikus manafór – manakontroll csata, melyet a koncepciózusabb, és az ellenfél stratégiája ellen jobban védekező manőverpakli nyer. 1:0
Egyik játékos sem használja agyon a cserepaklit, Zoli egy Fény termét helyez paklijába, csaba 2 Árvizet szed elő, ami releváns. A második meccs nagyon hasonlít az elsőhöz, sok 1 DP-s küldetés, lap, és MP-előny, és Abul-áldozás a kritikus ponton. Zoli itt is nyer. 2:0

A pakliellenőrzés után derül ki, hogy Zoli nem regisztrálta küldetéseit. Rövid gondolkodás után András a játszmavesztés mellett dönt, így a végeredmény nem változik lényegesen, Zoli eredménye 2:0 helyett 2:1-re módosul.

Kocsis Róbert – Zankó Krisztián: Ismét bebizonyosodik, hogy a Transceps mindent képes megverni. Pedig Krisztián derekasan küzd, de nem húz elegendő feltámasztást, és Robi hamar üres pástot teremt az ellenfélnél, majd paklifogyasztássl győz. A cserepakli is Robinak kedvez: 4 árvíz, 4 Sápadt angyal, és 2 Élőhalott megidézése, valamint 1 Őstűz közül válogathat Robi, míg a hasznos lapok a másik oldalon Krisztiánnak a 4 nekromanta 1 Sors keze, 1 Ylchan Magrath, 1 Ginsour a releváns. Krisztián nekromantát kockáztat… És nem segít rajta a cserepaklis nekromanta sem. Robi hasonló stílusban játszva hamar befejezi a meccset – 40 lapot Árvíz segítségével eldobatni nem nehéz, és a kalandozók kiirtása úgy tűnt számomra, mintha rutin lenne. Robi álomhúzást produkált. 2:0

Kertész Zoltán – Zámbó Balázs: Az első meccs egy gyors ostrommal kezdődik, Vámpír megnézi a Fény termét. Aztán lassan kiépül a kontroll. Hiába veri le Zoli a számára leghátrányosabb tornyot, hamarosan a Nekropolisz megkezdi munkáját, hogy tért hagyjon a Nekromagitoroknak. Az MP ugyanannyi mindkét oldalon, csak Balázsnak van kandozója is szép számmal. Zoli kivár. Egyszerre próbál leostromolni egy szintet, de azt két Ankhe Thueeth két Megelevenedővel megvédi. Zoli szomorúan veszi tudomásul, a Baál Káin+2 sorsfordulat itt már nem segít. 0:1
A második mérkőzés jobban indul Zoli számára. Enyhe MP-fölény, de a Vadasparknak búcsút inthet, a cserepaklis Tűzvész teszi a dolgát. Jimmy kiszenved egy Nekropoliszt, majd nekiáll az emberfeletti dobálásnak. Sorra halnak a kalandozók (pedig Zoli most csak erőt gyűjt – nem manőverez). A Nekromagitor érkeztével a játék elkezd hasonlítani az előzőre, azaz érik a meglepetés, majd be is következik. 0:2, a ranglistát 100 ponttal vezető Kertész Zolitól az első fordulóban búcsúzunk.

Erdős Gyula – Dékány Péter: Az első meccsen Elorand érkezik, Lépéssel. rögtön az első körben. Gyula nem esik kétségbe (mint az egész verseny alatt egyáltalán) – és telepakolja tornyát, majd letesz egy Cjendagot. Péter elhozza az első tornyot vadonnal, majd sérülten hazamegy. Jöhet az új kör. Következő fordulóban Gyula Erioni fal, Tharr-pap – majd elkezd Gaugokat gyártani. Péter erre egy Oroszlánszív-paplovaggal reagál. Két kör aktív semmittevés, gaugok, és egy Aranykör-lovag. Az ostromnál Gyula hozza a pechet, Péter viszi a tornyot – segítségére van ebben a 2 db Kyel második arca is. Ylchan magrath toronyszintre. Innentől fordul a mérkőzés, A következő torony még esik, de a visszavett katakombák már kiirtja a csapat megmaradt tagjait. Gyula paklifogyasztással nyer. 1:0

A második meccsen Elorand Hűségesküvel érkezik, majd eltöröl egy haditervet – hiba, a Vérzivatarra kellett volna. Egy paplovag érkezik az egyik oldalon, majd még egy. A másik oldalon Gyula kiépíti pakliját. Gaug-hegyek, Térmágus, Tharr-pap, Cjendago kapitány. A kiskalandozókra Péternek el kell használnia egy Kyelt, de így is elfogynak kalandozói az első ostrom alatt. Elkorand, és a Teleport szoba megy a levesbe. Minden Tharr-papjával aktivizált Gyula, Péter Lép egyet, majd csalódottan (a Sors keze láttán) teljes áru Loreant hoz. Érkezik a Vérzivatar. Péter kezet nyújt. 2:0

Doktor Dénes – Zámbó Szabolcs: A tolvajok ma jobbak, mint a villámostrom. Ez ebben a párharcban is begazolódott. DiN a második fordulóban elveszti első toronyszitjét, egy Crantai süvít át. Ekkor az ember nem gondolhat másra, mint a vereségre – hiszen kistolvajoknak se híre, se hamva, és letételük esetén is jön a Crantai. De DiN ezen a napon egyet mindenképpen megtanult- soha ne add fel. A kidobált küldetések után megérkezik a Dzsah-pap, és Nekromanta + zombik mellé Rahim, majd Abul, és lassan, döcögősen beindul a gépezet. A ritkán jelenbe kerülő Crantai mellé társak is érkeznek. Ekkor DiN csak bankházzal, egy toronyszinttel gyűjti be Athalayt. 1:0 A cserepakli nem hoz nagy változást, DiN a Fény termét helyezi alulra, Szabolcs Árvizeket cserél be, valamint tűzvészt. Az első forduló itt Máriddal kezdődik, és ez a hatékony védelem híján a Fény terme végét jelenti. A kezdés után most sem a tolvajoknak áll a zászló. Egy Concordia, és az Mp-fölény is megvan, így a második meccs viszonylag simán Szabolcsé. DiN alig gyűjt DP-t, folyton védekezik – és ez jó a sok Rejtettnek. 1:1

A harmadik meccs – vissza a Kincseskamrát – Szabolcs lerakja a Crantait. Sokan mosolyognak az asztal körül. DiN-nek egy Rahim áll. Ostrom. Kincseskamra. Doktor Dénes áldhatja a szerencséjét, mivel a Kincseskamra itt jobb volt, mint a Fény terme – Húzott még egy Pszí-csapást… A Crantai elhullott, DiN pedig ekkora fórt nem engedett vissza ellenfelének. Bankházak, majd maga a Dzsad bankház, folyamatos MP-előny. Alsó torony nélkül, de végül DiN bezsebeli a győzelmet. 2:1

Novák Ákos – Szalai Adrián: Nos, első két meccsük annyi ideig tartott, amíg az összes többi lement, és Adrián nyerte. Ákos nem tudott hatékonyan védekezni, és hiába keresett kétségbeesetten Csillagvizsgálójával toronyszint után. Az már csak akkor érkezett, amikor Adrián MP-fölényből beindította utolsó ostrom manőverét. Érdekes cserepaklik – Ákos toronyszinteket (Weila-szentély) tesz be, Adrián Mágikus apályt(!), melyet le is hoz. Ákos első tornyát egy ostrom, másodikat (Weila-szentély) ostroma közben egy Mágikus apály viszi le. A harc folytatódik, elemi erővel meghal egy Márid. Marad a Csillagvizsgáló. Adrián sorában csóváktól forog a Baál Káin, és Vérgyűjtéstől Zulfaim, kétszer is. Ákos felhúz egy újabb Weila-szentélyt. Itt már jönnek a toronyszintek, és hamarosan beindul a gépezet. Ennyire padlóról felállni játékost aligha láttam. Ákos leszed még egy Mágikus apályt (Weila-szentély), majd kicsóvázza Baált. A következő akció két kör múlva egy zápor, amelyre kevés a Ginsour, és jön a Manakinyerés. Üres a Sor, lehet ostromolni. Kijön egy Kyel-szentély is – minden biztosítva van, Naím ostrool egyszer, majd következő fordulóban még egyszer, és jön Zulfaim. Két kör alatt megfordul a meccs. 1:1.

A harmadik mérkőzés, ha lehet, még ennél is durvább. Mindkét játékosnak utólag gratulálok játéktudásához, elismerésem. Itt Ákos nem húz olyan pocsékul, hamar kijön Naím, de veszít egy tornyot, és megint kijön a Mágikus Apály. Egyik oldalon tömérdek fejvadász, harcos – másik oldalon Zulfaim, Ashiquor, Náim. Egy ostrom alkalmával Adrián elhozza a Weila-szentélyt, amelyet a Mágikus apálya bán. Sebaj, jön a következő, és kezében Baál. Ami következik, az számomra elképesztő. Ákos épít egy tornyot. Egy kör várakozás, Ákos 30-körüli MP-ben, Adrián 20 körül. Várakozás, majd elindul a lavina – az időfonal-folyam. Zápor. Adrián Manaörvénnyel válaszol, Sors keze, Sors keze – ekkor Ákos bedobja a Weila-szentélyét a Manaörvényre – Adrián felfedi Ginsourját, melyet leszed az Égi sereg. Ákos Manakinyer. Egy időfonal, 8 lappal, mely 4 különböző laptípus. Aki látott már ilyent, szóljon! A manőver után Ákos már rutinból, de óvatosan ostromol. Ekkor van 2 óra, délután. De megérte, szép volt, srácok!

Negyeddöntők

Pósa Gábor – Farkas Arnold: Viszonylag gyors párharc, akárcsak a két pakli. Első meccsen Gábor oldogatja küldetéseit, majd Arnold hoz karaktereket. A tolvajok kiépülnek, oldanak néhány DP-t, majd Arnold rossz ütemű ostroma után Gábor leidéz egy Torozon Tavernáját is Kézből, és megold egy küldetést. Így megvan a DP. 1:0

A cserepakli nem tartogat érdekességeket, pedig tehetné. Arnold elnézi, hogy ellenfele nem játszik eseménylapokkal, így benn marad a Sors keze – ezt a hibát a 3. meccsre is elköveti…
3 forduló alatt Dorani nekromantája 2 Zombi, és egy 4-ért jövő vámpír megsegítésére 3x Kapcsolattal felruház. Innentől könnyen blokkol. Segítségére van a Tűzvész, és a beálló játék – eseménylapok nélkül a szinttologatásból csakis Arnold jöhet ki jobban. Érkeznek a többiek, és hamar vége a játéknak. Arnold szenvedő győzelmet arat. 1:1

A harmadik meccs teljesen más, mint az előzőek voltak. Arnold Feketeláng forgat kalandozókat, majd Nekromantával áthoz egy kistolvajt, egy 2 Pszí csapással kinyírt Rahimot. Megold vele 2 Dzsad bankházat, és Tűzvésszel terrorizálja az építményeket. Majd, mikor áthozza a Dzsad bankházat, közeleg a vég. A lávafolyam véget vet Gábor reményeinek – 1:2

Erdős Gyula – Zámbó Balázs: Két Nekropolisz maradt, és azok egymást kapták. Nos, a végeredmény saccolható volt. Gyula több kalandozóirtással játszott, és kalandozói olcsóbbak, masszívabbak voltak, mint Jimmynek. Ezen felül alapból játszott Tűzvésszel. Az egyetlen érv, ami Balázs mellett szólt, a Sápadt Angyal – Morgena-Papnő. A meccseik is végig ennek szellemében zajlottak. Gyula mindig hamarabb tudta kihozni építményeit, amelyekre szükség volt – elsősorban a Nekropoliszt, amellyel az 1.-2. alapszintű kalandozóktól könnyen megszabadulhatott. A negyeddöntők talán legsimább meccse. Átlagos húzások (Jimmynél egyszer átlag alatti), és számítható végeredmény. Persze, a kontrollpaklikhoz hűen lassan…

Papp Zoltán – Doktor Dénes: A legnagyobbak is hibázhatnak – és aki megvárja a hibát, megragadhatja a szerencséjét. Az első meccsen Zoli határozottan jól kezdett – kistolvaj (Abul), és kijött neki a bankház, majd sápasztott. Második körben a hihetetlenül erős lapként működő Shindar blokkolta DiN-t. A két kistolvaj az egész párharc során kulcskérdés volt. Zoli oldogatta küldetéseit, Jogos bosszú, Dzsad bankház, DiN azonban halvány árnyékként követte. Zolinak állt a zászló, mert bár Abult forgatta a Huri (ez nem igazán a célfelhasználás) – de Rahimot nem, jobban jöttek a küldetések. Akkor fordult a dolog, amikor DiN behúzta 2. pszí csapását, és Rahim megölte tolvajtársát. Ezután Zoli minden karakterével beforogva Onit hozott, de hamar megbánta – hihetetlen, de a Vérzivatar döntött két tolvaj versengésében. 0:1

A cserepakli esetében egyértelműen DiN állt jobban – Zoli csak átdeckelni tudott volna, hiszen a Portyázás a Fekete határon, az Anat-Akhan sequator és a Rejtett volt cserepaklijában. Ellenfele Tűzvihart, és Árvizet cserélhetett. De ezen nem múlt semmi – DiN szerencsésebb húzása (jutalom az előbbi jó játékért) simává tette a második meccset. Rahi, és Abul is az ő oldalán jött le, és ez megpecsételte Zoli sorsát. Védekezett becsülettel, de előbb-utóbb ő is tudta, hogy eljön a vég. Doktor Dénes az elődöntőbe léphetett. 0:2

Novák Ákos – Kocsis Róbert: A 2004. évi nagyverseny negyeddöntője a tükörpaklik csatájaként vonulhatna be a KIVÁLASZTOTTAK történelemkönyvébe, ha volna ilyen. Csóva-Zápor párharc, Kistolvaj tükörmeccs, és Nekropolisz itt-ott. A meccset Ákos egy nehezen kezelhető kalandozóval kezdte: kitette Zulfaimot. Robi nekromantával kezdett, és jöhetett a következő forduló. Ákos behozta Zulfaimot, mire Robi zobi-vérzivatarral válaszolt. Kétséges, mi volt a nap lapja, vagy az évzáró felfedezése, de a Weila-szentély pályázhatna rá… Egyenlő MP, és Zulfaim Záporozott, melyet Ákos Manakinyert – 1 MP is MP. Igere, majd megtekintettünk egy Barakkot. Egy örvényzár, és egy kifizethetetlen Lesath várta az Igerézett dzsinnt. Következő fordulóban Robi nekromantát hozott, és ugrott a második tornya is, újabb MP-t nyerve egy Örvényzárral. A manifesztáció éve miatt a zombi képtelen volt a hatékony védekezésre. Az új kör kezdetén Ákos Záporozott, kinyerte, Igere, ostrom – Fellegvár + Örvényzár, de utóbbi megkapta az Égi sereget. Gyors játék, megfontoltan. A fent leírt néhány forduló több, mint fél órát vett igénybe. 1:0

Cserepakli, Ákos a szokásosnak mondható Weila-szentélyeket helyezte paklijába. A második mérkőzés – hasonlatosan az előzőhöz – biztonsági körrel indult. Transceps, illetve Miszab ad Drezsdahag látta meg a napvilágot. A csóva nem jó megoldás (aura) gondolhatta Robi, mert nem kísérelte meg az attrakciót. Utólag leírva mázli lett volna, de bejön. Ákos Zulfaimot hozott, é nekiállt vért gyűjteni, majd a szaporodó sort látva körönként végigszámolta a kettes zápor költségeit. Előbb-utóbb sikerült kigazdálkodnia, és Manakinyernie is – Itt eldőlt a meccs. A tanulságot levonva: a Csillagvizsgáló kombókereső lap. Nem egyszer Ákos ezzel szerezte meg a létfontosságú Igerét, vagy Manakinyerést. A zápor után édes a pihenés, de Robinak keserű volt az ébredés. 2 kör, és tornyai lehulltak.

Elődöntők

Farkas Arnold – Erdős Gyula: A fehérvári exkülönítmény játszotta az egyik ágon a döntőbe jutást. Ez volt az egész verseny talán egyetlen olyan párosítása, amely alapesetben nem az MP-n múlott. A két pakli minimális MP-t használt fel (Gyula Nekropolisza max. Tharr-papot, Holdimádót (1-et), illetve Térmágust hozott le, kiegészítésnek esetleg paplovagot. Arnold a Nekromanta, és a kapcsolatokon kívül maximum kettő 4-6 MP-s karaktert. Így a húzáson volt a hangsúly. Nos, az első meccsen mindkét pakli felépülhetett, Arnold nem törekedett villámstratégiára. Gyula borzolta saját kedélyeit, mikor a Nekropoliszból támadó két Muliphein összesen 2-t sebzett – pedig egyiken megelevenedő is volt. Aztán Arnold három körig szabadon tevékenykedhetett nekromantájával (Gyula kezében élőhalott bestia nincs) – 3 zombi, 2 kapcsolattal felruházás 2 famulussal – pedig Gyula alapból játszott tisztítótűzzel! Itt eldőlt a meccs, Arnold sorra leszedte a Kincseskamrát, a Katakombákat, és a Gilront is. Persze ehhez kellett néhány szerencsétlen dobás, és a ginsour, Megelevenedő, illetve Élőhalott bestiák hiánya. Ezek mellett Arnold hibátlan játékkal hozta az elsőt. 1:0

A második meccsre Gyula Fény termét tett alsó toronyszintnek (ezen a napon ki tudja hányadszor hányadikat), és Ginsourt. Ez most bejött. A második meccsen Arnold egy Cjendagoval nyitott (mellyel hatásosan szedte le Gyula haditerveit). Ez Után elkezdte kiépíteni magát. Gyula itt sem húzta magát agyon bestiákkal, és a nekromanták ki tudták kínlódni a 4(!) kapcsolatot – viszonylag kevés élőhalottra. Így Arnold kevés nagykalandozóval vághatott neki a manőverezésnek. Gyula azonban először csak egy kapcsolatot szedett le, majd a Ginsourt visszakeverve, miután Arnold bejelentette az ostromot, két Térmágus segítségével a maradék hármat is. A fény terme pedig visszaverte az élőhalottakat, kivéve Cjendagot – aki az Ankhe-Thueethet túlélte ugyan, de a Nekropoliszból érkező égi áldást nem. A maradék élőhalott pislogott a Fény termére, és Arnold várta Baál Káint, vagy a Villámhadjáratot (utóbbi érkezésekor 3 akadálylapot kapott). Így Gyula lassan eldobatta az élőhalottakat. 1:1

A jó játékosnak szerencséje is van – itt nem volt. Két borzalmas húzás, amelyből egyik játékos sem találta meg hiba nélkül a kiutat Arnold (rosszkor használta a Dartonita rendházat) hamarabb, Gyula (Végjáték lapokat dobott) később szabadult az átoktól. A kapcsolatok itt is megkapták ellenszerüket – igaz, miután Cjendago (mindkét játékos paklijában volt, de csak Arnold hozta le) leverte a bestia nélküli Fény termét – 2 MP-ért. A jelenet sok év időutazás volt. A Dorani nekromanta elkezdett termelni, a Nekropoliszt Gyula nem volt képes (vagy nem akarta?) megvédeni. Arnold az ekkor még kapcsolattal felruházott zombikkal 8 DP-t gyűjtött Gyula Faláról. Ez után beállt a játék, és elkezdődött az idegőrlés. Gyula körönként 1 lapot kevert a Bakpápával, Arnold körönként egy zombit gyártott. A Feketelángok elforgatták a Tharr-papokat, és a Térmágust (Gyula az elején eldobta a másikat!). Ezután a két Lávafolyam következett, az elsővel a gaughordát, a másodikkal néhány kalandozót eliminált Arnold. Gyula ekkor Hyurt hozott, és tudni lehetett – ez a végjáték. 4 mestertolvaj Múltból (Tűzvésszel leejtett saját épület!), majd vissza az Ylchant, Sárkányt. Gyulának két-három lap a Jövőben, Arnold következő körben veszít. Arnold ostromolni kezdett – 2 paplovag is ment, Mindkét játékos 0 jövő. Tharr-pap nélküli, 3 bestiás katakombák, melyet Gyula pyrrusi győzelemként megvédett, majd letette az Oroszlánszívet. 7 Fal bevétel manőver egyesével zombikkal (ellenszer – kalandozó-tologatás, vagy bestia-fizetés), majd Arnold megkapta a manafölényt, és megmaradt 4 kalandozójával sikeresen vette be a tornyot. 2:1

Doktor “DiN” Dénes – Novák Ákos: Az első mérkőzés Ákos számára úgy kezdődött, hogy álmodni sem tudott volna szebbet: első kör: Lépés a Critai Táblán, Naím al Bahadur. DiN Dzsah-pap, Nekromanta, Ordani ügynök sora ideális volt egy 1-es zápornak. Más pakli ellen eldőlt volna, de DiN rengeteg feltámasztással, és élőhalott megidézéssel újra felépítette magát. Ekkorra ki tudta hozni a bankházat is. Ákos ekkor másodszor záporozott. Ez volt az 5. kör, 2 zápor, 2 manakinyerés, 2 Igere… És elhozta a Dzsad bankházat. Nos, DiN bebizonyította, mitől erős a paklija. Abul volt nála egyedül, de 2 kör múlva Nekromanta, Ordani ügynök, Rahim, stb. sorakoztak nála, várva az alkalmat Athalayra, amely alatt egy Manacsapda lapult. DiN azonban furcsa hibát vétett: 4 MP-ből akarta megoldani Athalayt, és aktivizálni a manacsapdát – ez még Torozonnak sem megy…

Ákos harmadszor is záporozott, majd lassan egyesével elkezdett ostromolni, Zulfaimot mindig a külső síkon hagyva (kivéve, ha az vérgyűjtötte magát). DiN egy váratlan megoldással adott magának még egy esélyt, de ezt is elrontotta – a Feltámasztás után a Szférák zenéje győzelmet kellett volna, hogy jelentse. Mégsem így történt, részben a komplikált asztalkép, részben a túlzott elővigyázatosság miatt. Az újból elfordult kalandozók mellett Ákos simán ostromolta le a megmaradt 2 szintet. 0:1

2.meccs: Megint Ákos kezdett erősen, bár most DiN óvatosabban pakolta ki a kalandozókat. Talán a nagyobb kiegyensúlyozottság annak is volt köszönhető, hogy Ákos most sem Ashiquort sem Naímot nem húzott. Zulfaim Vérzivatarát megfogta egy Weila-szentély. DiN nem igazán tudott küldetéseket oldani, hiszen ha sokat pakolt ki, egyből jött a zápor+manakinyerés. A kölcsönös fárasztás időszaka volt ez, Ákos MP-fölényével. Aztán Ákos egyik ostromát követően DiN árasztott kalandozókkal, és mivel eddigre Ákos már csak két toronnyal rendelkezett, levitte a Fény termét, és a Csillagvizsgálót is. A kistolvajok ostrommal nyertek. 1:1

A döntő meccs következett, és a két játékos komolyan játszott, amilyen komolyan talán még soha. Most először DiN kapta el jobban a fonalat, viszonylag sok kalandozót pakolt ki, és MP-t termelt küldetéseivel. Ment a kalandozó-fárasztás – tili-toli. Ákos első záporát siker koronázta, de a manakinyerés hibádzott. Akárcsak az igere. Az újra kiépülés ismét ment DiNnek, most ráadásul gyorsan is – és a második záport egy Ginsourral, és egy Manacsapdával fogta – Ákos itt hibázott talán először a párharc folyamán (csak 1 Égi sereg). Aztán DiN kihozta a Torozont, és megoldotta Athalayt. Ákost a siker kapujában elhagyta Fortuna. 2:1

Meccs a 3. helyért

Erdős Gyula – Novák Ákos: Furcsa párosítás, annyi biztos, előzetesen azonban itt nem Gyulának állt a zászló. Zulfaim, A Weila-szentélyek, és a Zápor mind Ákos mellett szóltak, míg Gyula nem tudott hatékony mágiavédelmet létrehozni Bakpápa nélkül, és nem volt 4-nél magasabb szintű kalandozója. Az első meccs ennek fényében kezdődött. Egy Tharr-pap, Oroszlánszív-paplovag majd Nekropolisz után Gyula bőszen csatolgatott. Zulfaim türelmesen ült a külső síkon. Aztán Gyula Lehozta a füvesasszonyt, és termelt egy gaugot. Ákos ekkorra összegyűjtötte a kellékeket, és nekidurálta magát. Zápor – Ginsour – Égi sereg – Manakinyerés – Sors keze – Sors keze. Gyulánál mindenki halott. Ákos nem vállalt kockázatot, kerülte a vérzivatar lehetőségét, mert tudta, hogy tornyai Gyula ellen nem optimálisak, és egy feláldozásával könnyen veszélybe kerülhet. Így csak akkor indult el, amikor Ashiquor is megérkezett. Gyula Térmágus nélkül csak sebezni tudott a kalandozókon, ezt követően igere következett. Újabb ostrom, és már a Katakombák is ledúlva. Gyula visszavett ugyan egy tornyot, de nem tudta megállítani a nagykalandozókat, akiken ráadásul z alapszintvesztés sem fogott. 0:1

1. meccs: Nem tudni miért, de Ákos ezen a meccsen Gyula korán kirakott Falán akarta megnyerni a játékot. Az eredmény az lett, hogy 6 DP-nél Gyula 2 kör alatt 5 akadálylapot csatolt az építmény alá. Ákos hibázott azzal is, hogy az égi sereget a falhoz csatolt bestiákra lődözte el. 8 DP-nél megállt a tudomány, elfogyott az aura, és Ashiquor, valamint Zulfaim belehaltak egy kettős Térmágus-Tharr papba. 2 Morquor, 1 Ankhe-Thueeth, és egy Muliphein 2 megelevenedő sötétséggel várta az úriembereket, és mivel csak egy Égi sereg maradt, a duó elhalálozott (előzmény – Ashiquor már 6. alapszintű volt). Gyula ez után közölte Ákossal, hogy már nincs több őseleme (a záporokat fogták a Ginsourok) – mire Ákos feladta. 1:1

2. meccs: Ákos visszaállt az eredeti stratégiára, és ezzel el is döntötte a meccs végkimenetelét. Két sikeres zápor+manakinyerés után óvatosan, ahogy az első játékban tette ostromolta le Gyula szintjeit, egyesével. A meccshez hozzátartozik, hogy Gyula korántsem optimális kézzel kezdett (hasonlóan az Arnold elleni 3. meccshez). 2:1

A döntő

1. meccs: Igen rövidre sikeredett a rendkívül hosszúra nyúlt verseny döntője. Az első meccsen DiN az első négy körben négy Sápadt angyalt játszott ki Arnold ellen, Bejött egy haditerve, Megoldott két Dzsad bankház kifosztását, és egy Káoszkapu bezárását nekromantával a Sorban. Hurival folyamatosan tekerte el Arnold nekromantáját. Arnold mindeközben borzalmas húzásával kényszeredetten várakozott. Bár mindent megtett, két ízben is pszí-csapással eliminált egy 1.szintű kalandozót – 1 Ordani ügynököt, majd egy Dzsah-papot, ezzel akadályozva meg Athalay megoldását. Nem sok mindet tehetett ilyen húzással ilyen húzás ellen. Az 5. forduló végén DiN meg is nyerte a játékot, azaz Arnold csupán egy alkalommal kapott MP-t.

2. meccs: Hasonlatosra sikeredett, mint az előző. Arnold Tűzkobra fehér asszonyával kezdett, majd kénytelen volt feláldozni, mivel nem jött Feketeláng, és le kellett hozni a Vámpírt – 5 MP-t dobott ki az ablakon. DiN most is nagyon jól húzott, csak most nem a Sápadt angyalokat, hanem a Sors kezeket húzta be teljes egészében 4 kör alatt. Ez annyit jelentett, hogy két haditerve sikerült, míg Arnoldnak egy sem, valamint egy Concordiát is elkönyvelhetett veszteségként. Hozzá kell tenni, Arnold a lehető legrosszabb pillanatban áldozta be a fehér asszonyt, bár valószínűleg ez sem számít. A következő fordulóban rendházzal már dobhatta volna ki a Feketelángot. DiN ugyanúgy Athalay megoldásával nyert, igaz, 2 kör spéttel az előzőhöz képest, mivel Arnold Tűzvészelte Dzsad bankházát, majd elvitte a Torozont.

Így 2004. év KIVÁLASZTOTTAK bajnoka: Doktor “DiN” Dénes.

  1. Doktor “DiN” Dénes
  2. Farkas Arnold
  3. Novák Ákos
  4. Erdős Gyula