Gondolom, rajtam kívül is többeknek megmozgatja a fantáziáját a Kékarcú promóciós során megjelent dzsenn nagyúr. Olyan prémium paraméterekkel bír, ami pakliba csábító. Vajon min múlik, hogy valaki épít-e rá paklit?
Hogyan kezdjünk hozzá?
A lapbemutató cikkben Dani röviden felvázolta a dzsenn harcmodort, hogy milyen trükkökkel operálhat Farzin, de azóta kicsivel még bővült is a repertoár.
A kezdő toronyszintek közül az egyik fix, Legendás taverna kell ahhoz, hogy a játék elején leidézhessük a fő kalandozónkat. További egy toronyszintet kell arra áldoznunk, hogy az első körben esélyünk legyen megvédeni a tornyainkat. Szóba kerülhet egy magas falú Adeptusok parkja vagy Tamari járatai, egy akadálylapot hozó Árnyjárók sziklaerődje vagy az első körös manőverezést nehezítendő A halál terme. A harmadik kezdő torony pedig nagyjából megmaradhat a nyerési opció támogatására.
Egyedül nem megy?
Nagy kérdés, hogy rakjunk-e be másodkallert a pakliba. Az első körökben a túlélés érdekében jól jöhet pár Halálra szánt ramie’cor vagy Nudúmal. Akadályozásra kiválók, a következő körre pedig “eltakarodnak” a sorból, a forgatásukkal sem kell foglalkozni.
A viccet félretéve, mehet bele más is? Addig, amíg elérhető a Felkelés, miért is ne? Sőt, mivel a fajtársakra 0 MP a Erősítés hívása, így a pihenőként sorból is gazdaságosan beugraszthatók a csatába. Kicsit drágák a dzsennek, tehát a Besúgó leleplezése jó opció lehet a pakliba, hiszen nagyon is megfontolja majd az ellenfél, hogy az egyetlen éberbe fordult kalandozójával a saját ügyeit intézze vagy ezt a fenyegetést szüntesse meg. Az új Pálinkás persze kicsit árnyalja a képet, annak a semlegesítése igen nehézkes. /Próbálkozhatunk a Káosz-Buulzaab áldásával, de sajnos nem működik ez ellen./
Gazdálkodj okosan?
Látható, hogy az első egy-két forduló szoros lesz. Amikor lejön a nagyfőnök, ott állunk üres kincstárral. Túlélni kell a rohampaklikkal szemben. Minden, ami 0 MP-s, segíthet nekünk. Jöhet a Elszabadult főnix, Thóreg és Kidobóember trió, de a bátrabbaknak Dimenzióörvény és Óriáspók hálója is képbe kerülhet.
Ha ez megvan, akkor dolgozhatunk a győzelmünkért is.
Mivel is nyerünk?
Nézzük először a DP vonalat.
Farzinnak elérhető Az ellenállás palotája, szerencsés esetben hozhat nekünk 3 DP-t. Tudja oldani a Mágiagóc kiaknázását, ami felveti a Térképszoba használatát. Ha a kapott MP-ből további olcsóbbító toronyszinteket építünk, még jobban megéri a következő ilyen küldetés.
Vannak még reálisan elérhető küldetések ezen túl is. Bár az Álomkristály felkutatása nem ad túl sok DP-t, de egyéb erőforrásokhoz való jutásban hasznos segítség. A Behatolás a titkos városba küldetést is oldható a neves dzsenn segítségével, elég sok DP-t nyerünk vele.
A kombósabb játékosok a mágiagócos MP-kből építhetnek Utolsó mentsvárakat, majd Hátország felprédálásával feláldozzák a meglévő építményeiket. A törzsszövetség miatt érdemes ilyenkor megfontolni, hogy kakukktojásként befogadjanak-e a dzsennek Szóval szólók pricomturját. Ha nem is akarunk érte 6 MP-t kicsengetni, de besúgóból ingyen jó az.
A harcosabb módon felépített dzsenn paklik még Vérdíjat is kitűzhetnek az ellenfelekre, aztán jöjjön egy Naplándzsa manőver. Amúgy Naplándzsára van egy pár lapos kombó, ami annyira szemét, hogy nem is írom le. Csak annyit mondok, hogy egy olyan lappal dolgozik együtt, ami még talán sosem került pakliba. (Szerintem még bontotton sem.)
A másik – talán kézenfekvőbb – nyerési opció a kontroll.
Dobassunk mindennel, amire csak rá van ez írva: például Pergő idő homokórája, Kárhozat szentélye, Kasquen, Elveszett lelkek kórusa. Ez egy nehéz út, mert a például a Vándor manőver ellen nem véd minket semmi, gyorsabban elfogynak a mi toronyszintjeink, mint az ellenfél jövője.
Ostromra pedig sajnos nem ezt a kalandozót találták ki.
Bár, az ellenfél egy-egy kalandozóval tud csak beállni a második körtől, ha segítségül hívjuk a Yhtnas Kronchus-t. Akkor már csak az ingyen ostromot kell valahogy megoldani, amire vannak azért opciók. Például Mágikus térkép, Vadon törvénye, Rablóhadjárat, Rombolás varázsjel, esetleg Zagnol.
Üssön, ha ütni kell…
Farzin akciólapokban legalább olyan veszélyes, mint Igron. 0 Mp neki a Lappangó démon kitörése és az Ingoványba csalás. Az ellenfél hadmozdulatai ellen pedig ugyanennyiért van Túlélési ösztön, Óvó szellemek jóindulata és 1 MP-ért Félreugrás. Ha durvább eszközökhöz kell nyúlni, kicsit drágábban ott az Energiafelszabadítás vagy az Odvihar. Horda ellen pedig hatékony eszköz a Kisajtolás. Ha manőverezünk, lehet egy-két darab Feltérképezés is jól jöhet, mert bátrabban indulunk el ismert terepre.
Zárszó
Természetesen, ha a fentieket mind bele akarjuk pakolni, akkor szép kis kupac összegyűlhet. Tehát szelektáljunk, mérlegeljünk. Egy jól optimalizált Farzin pakli nagy meglepetéseket okozhat az ellenfélnek.
Tehát csak logikusan! 🙂